Saturday, October 13, 2007

Ska duscha, mysa & sova nu. Men först:

- IDOL: Trist att Patricia åkte ur. Verkligen inte hennes tur. Finns flera som skulle åka för henne. Men VARFÖR i hela fridens namn kunde ingen hjälpa flickebarnet med hennes låtval? Upprörande.

Jag fick för övrigt flera hallelujamoments under kvällens program och tvingades rösta på fyra personer. Marie - har min standardröst, gillar henne. Evelina - grymt bra röst och stor potential. Skönt att hon kickade skiten ur juryn ikväll. Christoffer - söt, söt, söt. Och just det, härligt annorlunda, berörande röst. Mattias - Fick mitt hjärta att pirra idag. Gush, jag blev kär, om än bara tillfälligt.

- Fredspriset : Al Gore & Co. Känns ju grymt otippat. Och på något sätt så...fel. En äkta amerikanare som förvisso gjort mycket gott för klimatatet, men som samtidigt är så riktigt, riktigt, amerikansk. Kommersiell. Man kan inte vara fullt säker på om snubben verkligen känner för miljön eller om hjärtat i högre grad slår för uppmärksamheten. Men, kommer jag fram till: Karl´n har gjort ett fenomenalt jobb varför hans motiv kvittar. Grattis!

No comments: