Wednesday, October 24, 2007

Ont stirr från en tysk

Sådärja. Sicken hyvens hustru jag är. Har ikväll tillagat, från scratch, potatisgratäng á la Fitness-Magazine och kycklingfilé. Detaljer som att middagen intogs 21.45 borde inte vara relevanta. Vi riktar allt ljus mot det faktum att jag fröjdas över att vara matmor.

Skedde ett smärre missöde under dagens föreläsning. Samma missöde tog plats häromdagen men då satt jag längst bak i klassrummet och skadan blev därför i det närmaste obefintlig. Idag när jag råkat slumra till lite i stolen vaknade jag av att den ena tysken vänt sig mot mig och elakt stirrade på mig. Opps...Dagens läxa: Aldrig mer sitta långt fram i salen när kursens lärare inte tolererar små tupplurar.

Helst av allt skulle jag ha velat traska fram till tysken efter föreläsningen, stint stirrat honom i ögonen och minsann tala om att han uppenbarligen inte haft Maslows behovspyramid i beaktande när han utformade kursen. Det är ett fysiologiskt behov att slippa somna för att det är så j-a trist, varpå han inte ens uppfyllt steg ett i pyramiden. Skämmes tysken, skämmes.

1 comment:

Anonymous said...

HAHAHA...va söööt du e din lilla sömntuta..jag e likadan så jag säger inget, våra föreläsare brukar dock vara snällare mot de som känner för att slumra till hihi!!!Du påminde mig om att vi måste planera vår picnic hihi, men det kan vi göra på fredag =) HUR MÅR DU???inte sjuk vel, hur går showteamtränandet?puss gonatt