Monday, February 19, 2007

ÄNTLIGEN hemma!!!

Nä, syftar inte på programmet, det är skittråkigt.

Varit usel bloggare idag, F´låt!!! Ska genast make it upp genom att skriva tio inlägg på raken.

Dagen: Började jobba SJU på morgon...Fruktansvärt tidigt, inbillar mig alltid vid schemaläggning att jag är morgonpigg men det kan alla som bott med mig (och det är några) intyga att det INTE är en sanning. Satt alltså som en zombie hela dagen, och sluddrade pga. trötthet (och slem i halsen, förkyld ÄN!!!).

Därefter hem, skulle sova en liiiten stund bara sedan dona. Sovstunden som var underbar fyllde ut hela min hemmavistelse, som vanligt. Och som vanligt när jag snoozade för sista gången hade jag febril tankeverksamhet för att komma på nåt sätt att slippa ha passet. Ingen framgång dock.

Tåget var inställt. Satans SJ. Jag kände mig förvirrad och lost, och gjorde då som jag brukar göra, hitta nån främling att alliera mig med. Hittade en kille, som inte uppskattade mitt sällskap för han stack. Följde efter honom en liten bit men insåg sen att jag var mkt patetisk. Hittade istället ett gäng kvinnor (=)) som jag hängde på, vi hoppade på ett x2000, busigt va?!

Så fram kom jag i tid, passet var en höjdare. Jag kände mig seg i kroppen, förkylningen som spökar I guess, men deltagarna var toppen. Så glada och snälla och duktiga är de, det värmer verkligen! Blir alltid glad och pigg efter en klass. =)

Hem igen. Snö och blöt men pigg som en nöt =). Inte. Men märk rimmet!

No comments: