Monday, April 21, 2008

Vegas del två

Blev mer solning på lördagen. Lovely!!! På vårt hotell fanns delfiner (!) så jag, Keba och Josse gick och tittade på dem. Så otroligt söta! Och sympatiska. Hittade dessutom ett gäng lejon och tigrar, bara sådär. Vilka ofantliga djur. Häftish.

Hela eftermiddagen gick jag och Keba längs strippen. Inte hela, den är sjukt lång. Och eftersom folk envisas med att STÅ STILLA i rulltrappor och till och med på rullband går det inte supersnabbt att ta sig fram. Jag får krupp. Jag vet, det är inte hälsosamt att bli så upprörd men jag PALLAR INTE ATT GÅ SAKTA! Oh my.

Typiskt nog hade det börjat blåsa under kvällen, så de ställde in både fontänen utanför Bellagio och showen utanför Treasure Island. Typiskt. Missa det bästa när man är i Vegas? Gick hem till smurfarna för tillsnyggning och drinkar (igen) och tog oss sedan till Tao, en stor klubb. Har verkligen insett att man kan få vad man vill om man bara har pengar att erbjuda, här i USA. Och att tjejer har så mycket lättare på klubbar. Killar har svårt att komma in och får alltid betala inträde, i motsats till tjejer. Känns som en aningen felande kvinnosyn, vi är guysens underhållning och ska därmed betalas för att tas del av? Kanske inte ska vara så analyserande ;) Men i Sverige hade det definitivt ansetts som diskriminerande.

Kom in i alla fall och Tao var grymt! Mycket bättre än Pure...Bra musik, massa folk, skitsnygga tjejer som badade halvnakna i rosenbadsbadkar och ännu hetare brudar som skakade rumpa uppe i taket. Me like. Började få fasligt ont i fötterna igen (vad har hänt, varför är jag en vekling?), och eftersom man inte får sitta någonstans om man inte köper dricka nappade jag på Kebas erbjudande att gå hem vid halvtretiden. (Vad gör det att jag missade Mary J. Blige liksom? Nej jag är inte bitter, INTE ALLS :)) Gick barfota till ett av alla snabbmatskedjor (ja, folk ÄR tjocka här) och åt pannkaka. Servitrisen kallade mig honey precis som alla andra servitriser och jag blev lika glad som alltid :) Människor är så trevliga, love it! Med skakande tänder av frusenhet haltade jag till slut hem till sängen med Keba. Ahhh....

Söndagen blev stressig, vill ju hinna så mycket! Sprang runt efter Keba som vill se ALLT, och fota med sin mastodontkamera, och det bästa var att vi hann se fontänen utanför Bellagio! Ahh, jag blir så lycklig när jag ser den! Får gåshud och tårar, så vackert är det. Alltid höjdpunkten på Vegas. Satte oss i bilen vi två och började köra hemåt. Gick segt pga. mycket trafik och otroliga stormvindar, shit vad det blåste! Bilen svajade hit och dit. Vi stannade vid en (ett?) outlet och shoppade. Var inte så billigt som vi önskade, men jag köpte ett par jeans, en väska, strumpor, sporttop och t-shirt. Hehe. Jag har bangat ur vad gäller shopping här. Crazy. Vill inte titta på kontot. Men det ordnar sig :)

Kom hem till slut, före elva på kvällen. Jag och Sara gjorde som vi bestämt, satte på oss träningskläderna och gick till gymmet före lite rullbandsträning klockan ett på natten. Tänk så härligt! Ingen chans för ursäkter, det går att träna när som helst! Och med all USA-mat är det nog bäst att man rör på sig...Helst som en Duracellkanin.

Nu är alla i skolan, Keba ligger och sover och jag har trötta fingrar efter mitt storytelling från Vegas. Ska gå ut och sola ansiktet lite, tror det är för kallt för att ligga i bikini. Min panna har flagnat (den blev som din i Turkland Matsus, en läderväska, haha!) så jag tänkte börja om från scratch :) Får se vad som händer idag, Universal Studios kanske. En softardag om jag får välja, we´ll see. Puss å kram från ett underbart place!

1 comment:

Anonymous said...

Nu är jag avundis igen! Tack för bilden där du åt smaskens, den var rolig! Cool att ni fick se O! Nu måste jag gå och lägga mig, klockan är en massa timmar mer här serru... Godnatt!