Saturday, April 12, 2008

Fredagskvällen

Sitter uppe och pinas, förstår inte varför jag inte bara gör slut på lidelsen och går och lägger mig. Efter det här inlägget ska det ske.

Jobbet idag gick bra och rätt snabbt. Kul när det händer mycket saker. Det är finfika varje fredag och idag var det extra fint då en kille skulle sluta. För mig slutade det med massa tårta och bulle i magen.

Vid sextiden mötte hela gänget (jag, K, brorsan och hot-mama-to-be) upp pappsen på centralen. Som vanligt uppstod dilemmat kring var vi skulle gå ut och äta. Är skandalöst att ingen av oss kan planera sådant i förväg, det lär ju finnas massor av mysiga restauranger i huvudstaden. Till slut kom jag på Victoria i Kungsträdgården. En restaurang som ligger mig varmt om hjärtat då jag och Sara då det begav sig älskade att äta där för att se på schlagershow och dansa loss. Så roligt! Jag fick en massa nostalgikänslor :) (Tack för vykortet bästa du, kärlek till dig!)

Maten var god och stämningen toppen, en härlig pianist underhöll. Efter varmrätt och maffig efterrätt åkte vi hem till oss allihopa. Underbart att få åka taxi ibland. (När pappa betalar vill säga.) Hemma fortsatte jag och K att äta snacks ohämmat. (Fasen, jag som har L.A.-dietat nu några dagar!) Nu har los turturs åkt hem och pappa ska snart sova. Vi med. Imorgon är en stor fixardag. Kramar till er!

1 comment:

Anonymous said...

Åååå Vickan, var ju eeeevigheter sen. Vi måste nästan dit i sommar och dansa loss =) ladda lite för utelivet i hollywood. Ses snart, puss