Tuesday, April 8, 2008

Appropå organisationsteori och stelbenta byråkratier

Tänk att jag alltid lyckas försätta mig i sådana här situationer. Tar inte alla poäng av olika anledningar, får inte CSN nästa termin om jag inte åtgärdar problemet, måste läsa sommarkurs osv. osv. Alltid den typen av bekymmer och alltid jag. (Jo jag vet, jag har endast mig själv att skylla.)

Stockholms Universitet framstår som mer och mer konservativt för varje fråga som uppkommer. Stelbenta. Jag kommer missa ETT seminiarium när jag är i USA. Ett simpelt j-a obligatoriskt seminarium. Missar man det räcker det inte att göra en kompletteringsuppgift vilket alla övriga skolor jag kommit i kontakt med brukar tillåta. Nej, här måste du GÅ OM hela kursen.

Snacka om att sätta sig på höga hästar. Företagsekonomi II:s delkurs Marknadsföring II:s seminarier är så fatalt viktiga att inte en sekund får missas.

Tänk om och tänk rätt please. (Har i skrivande stund en maildialog med kursansvarige men mina argument verkar inte övertyga.)

4 comments:

Anonymous said...

det där kan förstöra min dag. Jag har också csn problem nu sen tiden i USA och vad irriterande det är! Universiteten ska vara glada folk överhuvudtaget vill plugga och är villiga att ta igen det man missar. och CSN borde ju bara vara nöjda och glada över att man lånar pengar...?!!?

Hoppas hoppas det löser sig så du slipper strul.

Puss o kram från jobbet =)

Anonymous said...

VA FAN..ska dom förstöra våra planer nu, nej det gillar vi INTE =( puss hoppas det löser sig

Anonymous said...

Kolla med kåren och juristen på skolan, tror inte att de kan kräva det. De är skyldiga att ha ett alternativ till det obligatoriska momentet. Lycka till

/Lina (Mys syster)

Anonymous said...

Varför inte bara planera livet efter de studier man valt att åta sig?