Monday, April 14, 2008

L.A. Baby - Det är dags nu

Jao folks. Det börjar närma sig. Har donat och pysslat hela kvällen, blandat med ständiga små vilopauser. Yrseln börjar anlända, BRA DÄR! Jag välkomnar den. Så länge man inte behöver verka bright är det rätt skönt att vara yrseltrött.

Fick en känslostorm förut. Brukar få det när jag ska åka bort. Jag börjar tänka på hur mycket jag älskar min familj. Hur tacksam jag är över att jag har dem. Mamma, pappa, Matsen, Karinus...ni är bäst! Längtar redan efter er :) Råkade shoppa lite idag. Men det var billigt. Klänningen från HM kostade bara 149 kronor. Jättefin, toppenbra sommarklänning, finns i olika mönster. Shoot! Allt som glimmar...har alltid föredragit silversmycken men när det gäller blingblingstuket är guld assnyggt! Jag har kommit fram till att det finns tre olika resenärstyper vad beträffar kläder: De som vill resa bekvämt, de som vill resa flärdfullt och de som inte ägnar reseklädseln en endast tanke. Jag tillhör den första kategorin. Framförallt om det ska sittas på rumpan i elva timmar i sträck. Kör på mina svarta mysbyxor och den nya PUMA-jackan. (HA! NU fick jag mail av vår travelagency att vi är ombokade på en ny flight på grund av inställt flyg. För uppdaterade resenärer is this no news liksom.) Klart det ska vara klarröda naglar när man entrar L.A.! Snart kommer den spännande stunden - går resväskan att stänga? Med rumpa på lock ska det nog fungera. Keba är sjuk :( Tyvärr lär inte flygplansatmosfären förbättra läget. Men L.A.-luften gör nog susen :) Vem ska få den här godispåsen tro? Sötsugna utlandssvenskar?

Snart kommer vi darlings! Jag tror det kommer bli grrrrrryymmt roligt! (Av någon outgrundlig anledning blev det understruken text nu. Ingen aning om varför. Ugly.) Läsare: Jag återkommer från andra sidan Atlanten. Kärlek till er. Från en aningens resfebrig bloggare.

3 comments:

Linda said...

ÅÅhhh va spännande!! :)) Hoppas ni får tok skoj!!! Hälsa... Kraaam

Anonymous said...

Ha så himla underbart, fantastiskt, supernice där borta nu vännen!!! va rädd om dig! Stora pussar å kramar!

Anonymous said...

Och här saknar vi dig redan! Se nu till att njuta ordentligt av ledigheten! Du kan behöva fylla på med ny energi med tanke på hur du lever, sprattelfia;o)Kramusar!!