Wednesday, April 16, 2008

Shopping och limousine till Hollywood

Godmorgon! (Eller godkväll. Vi människor har en tendens att alltid utgå från oss själva och tro att det är allas verklighet, men jag inser ju någonstans att ni övriga svennar INTE är i L.A. och semestrar ;))

Tack fina vänner för era kommentarer! Det värmer så att få "höra" att ni lever och har det bra. Tveka inte att berätta om era dagar i kommentarsfältet! Tänker på er en massa och saknar er.

Gårdagen var en fucking fantastisk dag. Vi tvåtiden mötte jag och Keba Sara efter hennes skola för att sedan åka till Santa Monica. (Josse skulle lämna av Jonna på flygplatsen.) Bussen kostar knappt FEM kronor och alla bussresenärer är vänliga. Varje dag blir jag lika imponerad över den otroliga ordningen och tydligheten som finns här. Alltid skyltar som talar om saker. Sverige har MYCKET att lära. Inser mer och mer att vi bor i ett rätt så skitigt och skabbigt land? I vissa områden i alla fall.

I Santa Monica gick vi först till piren där det blåste en massa, men det var roligt att se. Stranden nedanför är enormt stor, det skulle vara underbart om det någon dag blir så varmt att vi kan sola där. Efter lite pirhäng gick vill till ett ställe där Sara varit förut, vilkas specialitet är nutellacrepes. Mmmmmm så gott det var! Pannkaka med nutella och en massa jordgubbar. För att jämna ut sockerschocken tog vi pommes frites till, haha. Med massa energi i kroppen var vi redo för shopping. Indeed we were. Ojojoj, så mycket det finns att handla här. Vi satsar på billiga saker, dyr shopping är inte roligt, men billiga saker finns det gott om här! Fyndade bla. ett par märkesdojor för 240 spänn. Inte fel. Lite fel att jag just nu har sex par skor här i USA, men det är en annan femma. Var bla. på ROSS, en billighetskedja. Där köpte jag en superbillig parfym. Shopping is the shit! Hade lite påsar i händerna vid dagens slut...

Kom hem vid halv nio. I dörren möttes vi av ett erbjudande om att få åka limousine till Hollywood. Tvekade vi? No way José! På typ fem minuter hade vi bytt om och försökt fräscha till oss, sedan bums iväg. Det visade sig sedan att vi hade stressat i onödan så vi fick gå tillbaka hem och dona lite mer. Skönt. Mer smink, Baileys och hinna äta lite middag också. Vi blev upphämtade i limmon från en fest i närheten, och det var grymt. Ball kände man sig minsann! Jäkligt stekigt.

Väl framme i Hollywood och på klubben möttes vi däremot av en klubb som INTE var särskilt stekig. Haha. Heltäckningsmatta, mörkbrun inredning, en spelarkad mitt i allt, trasmatta på dansgolvet...Haha. En pub som ville vara nattklubb? Ganska stort var det i alla fall. Vi dansade en del till den aningen underliga musiken. Sara gick loss (som vanligt) som en galning och jag skämdes lite. Var ju en massa svenskar på klubben så att toka loss var jag inte riktigt redo för. Men Tokus, hon har inga som helst gränser, she´s a crazy maniac! Haha. Du är för underbar. Till vår överraskning fick vi åka limmon hem också. Nu var det bara det att alkoholhalten var lite högre än ditresan, ljudnivån likaså. Killarna stagedivade, drack öl och gapade till musiken. Keba satt med händerna för öronen, haha. Jag förstår honom :)

Nu ligger Keba och sover fortfarande, jag har nyss ätit croissant med sylt i. Idag är det sol, så även om det är kallt ska jag TVINGA mig själv att sova. Bums ut på soldäck! Kärlek till er!

1 comment:

Anonymous said...

Tjenixen! Jag har inga pengar på mobilen så jag lämnar en kommentar istället. Nä, jag skiter i att köpa en ny kamera, men du kan få låna min när du vill! Allt är bra med K och S, den senare har levt rövare idag.:) Jag blev avis igår när jag läste bloggen, men inte lika avis idag, tror det beror på att det var heltäckningsmatta på klubben. Försök få tag på biljetter till Anaheim - Dallas, det skulle du nog tycka var kul! Hoppas du får kommentaren direkt på mobilen, då kan man ju helt sluta med sms, sjukt bra. Hälsa Kruse.