Thursday, April 17, 2008

Röd och dan

Då har jag återigen lyckats med konststycket att bli rödfläckig över hela kroppen och knallröd i ansiktet. Strålande, nu känner jag mig redo för ett glammigt Vegas! Ehh...njae. Sol och blåst är en farlig kombination. Man känner inte hur stark solen är. Hade ingen solkräm på mig när jag solade idag, och inte ens när jag skulle bege mig ut på en flera timmars promenad i solen fattade jag att lite solskyddsfaktor på kroppen skulle vara lämpligt. När jag sedan kom hem blev jag bara rödare, och rödare.......och knallrödare. Hehe. Låt oss hoppas att rödutvecklingen har stagnerat nu, pallar inte mer snart.

Jag och Keba gick hela vägen till Venice, kollade på lite galningar och andra bohemer (vi fick bl.a. bli fotade bredvid en George Bush utav papp på uppmaning av en polis. Man säger inte nej till en amerikansk polis i uniform. Jag gjorde tummen ner brevid Bushen) och traskade sedan hela vägen hem igen. Perfekt väder, sol (vilket jag som sagt bittert fick erfara) och svalkande vindar. Skönt att få röra på kroppen fastän det är semester.

Nu under kvällen har vi bokat hotell i Las Vegas, Mirage! Härligt att få bo på fint hotell :) Jag, Sara och Josse bubblade i den stekheta poolen för några timmar sedan. Tänk att ha den möjligheten, varmt bubbel när man vill! Gick och köpte mat i närheten, åt en god soppa med bröd. Åh så nice det är med semester, jag njuter i stora lass! Imorgon ska jag och Keba försöka lyckas hyra bil vid LAX. Hämtar brudarna vid skolan på eftermiddagen, sedan blir det roadtrip till den bästa staden! Har planerat utgång fredag och lördag. På fredag ska jag och Keba gå och se Jersey Boys, imorgon kanske det blir O med Cirque de Solei. Är svindyra biljetter, men antar att man borde ta chansen...

Får se hur det blir med bloggandet i helgen. Men smått bloggfanatisk som jag är vet man la aldrig...L.A.-love till er alla!

(Märy, tack tack tack till den fina inbjudan! Är dock rädd att jag måste tacka nej...har missat så många lördagsdanspass nu! Skit också...Puss!)

2 comments:

Anonymous said...

Choklad kan aldrig bli fel =) Låter som du har det underbart därborta! Jag mailade förresten dig häromdagen, har du fått det? Förstår att du inte orkar ta tag i det nu men jag tänkte bara höra så det har kommit fram.

Anonymous said...

Hey lyx-människor!
Guud vad härligt allting låter :) Ser verkligen fram emot att få se och göra allt detta till hösten (*hoppas*)!

De e lugnt ang. Cocktailpartajet, det kommer ju fler partaj! :)

Hur länge är ni därborta förresten? Tänkte om tisdagen innan Valborg är någon kvällsdejt du kan klämma in? Kommer till stockholm då innan vi ska vidare till Polen för lång weekend:)

Hälsa alla och Dansa åt mig också! Du känner juh ingen så var lite crazy du med - jag vet att du kan ;) :)

Puss o kram från vårsoliga Sundsvall