Tuesday, April 15, 2008

Nu e vi har :)

Semestern ar paborjad! Sitter i businessroomet som finns har dar brudarna bor, sa kan inte skriva svenska bokstaver. Sa lyxigt har! Eftersom det inte ar sa fint vader har idag (men vad gor det?) sa gick jag till gymmet och tranade. Fatta va bra, ett gym nagra meter fran dar man bor! Fett me nice :)

Flygresan gick bra. Drack lite drinkar pa Arlanda, sedan var jag redo. Transfern pa Heathtrow var nemas problemas, riktigt beundransvarda pedagogiska skyltar hela vagen. Flyget till L.A. kandes riktigt lang, 11 timmar gar inte av for hackor. Blev inte sa mycket somn for min del men jag roade mig med att ata, spela tetris och sudoko, titta pa film och TV-serier. Framfor oss satt den sotaste lilla bebis jag nagonsin sett i hela mitt liv! Sa fort vi tittade pa varandra sa log hon med hela ansiktet, som en underbar solstrale! Hela resan var hon sa sot, inte jobbig en enda stund. Om jag anda hade fatt plocka hem henne...

Pa LAX kom varldens basta SARA och motte oss, tack sweetie! Efter lite uppfraschning (kande mig bade ofrasch, uppsvalld och sliten efter att ha varit vaken alldeles for lange) gick jag, Keba, Sara, Josse och Jonna ut och at pa ett stalle i narheten. Supermumsigt :) Servitoren gav oss sitt nummer om vi ville leka, haha. Antingen var han utan vanner eller bara valdigt social.

Val hemma var tanken att vi skulle bubbla och ha spelkvall men jag var sa trott att kande mig svimfardig, sa det blev bums i sangen (madrassen) och val dar somnade jag nog pa en sekund. Harligt!

Nu ar Josse och Sara i skolan. Tanken var att vi skulle ligga och sola nu men det far bli en annan dag :) Jag och Keba var och handlade, alskar att handla i amerikanska affarer! Kopte en mycket nyttig frukost: Vitt brod, cream cheese, Oreos kakor, lask, juice och vitt brod. Haha. Ah, det ar ju semester! Aterigen motte vi en massa trevliga amerikaner, alla halsade, och i kassan drog kunden bakom oss sitt klubbkort sa vi skulle fa rabatter. Bara sadar. Fantastiskt!

Bast jag gar tillbaka sa de inte undrar var jag tagit vagen...Ska mota Sara om ett par timmar och sedan aka till Santa Monica och hanga. Lovely! Ar sa SKONT att vara har, sa fint och alla ar snalla! Vill ALDRIG aka hem ;) (Jora, no worrys, jag alskar er for mycket mi familia.)

3 comments:

Anonymous said...

Hey LA-baby! Har varit lite slow-mo på att gå in och uppdatera mig på din blogg, sist var nog för en vecka sen :( Men nu så, ska det bli fart igen (hoppas ingen av amerikanarna läser detta för då blir ju fart...ja..hehe..öh..låg humor nu)! :)
Vad bra att flyget gick bra och att du var avslappnad - hur mår ni? Är ni piggare, feberfria? Du, din tokiga är alltså och gymmar din första dag?? Ja, det var kanske för ångesten för det vita brödet (eftersom du skrev om det 2ggr..hehe).

Vila upp Er och chilla lite oxå, tänker på en tidigare kommentar du fått - sprattelfia,Passar ju perfa! :) Fast festa och turista lite även åt mig oxå!

Hälsa alla och hälsa LA!
PUSSAR OCH KRAMAR (äntligen smälter snön här i norr..eh...igen!)
Märy

Anonymous said...

Hello baby! WELCOME TO LA!!!

Jag är så avis på er som får gå på Ralphs o handla massa gott =) Ät massa Oreos för mig med! Och cheesecake på The Factory =)mums!

jag sitter på jobbet och drömmer mig bort som vanligt. Hoppas ni gillar Santa Monica och shoppar en massa snyggt,hehe!
Lägg upp bilder sen när du får tid!
PUSS!!!!!!!!!

Anonymous said...

Hey there chica! Va härligt ni verkar ha! blir avis jag med! Slappa & ha de skönt nu! pussar å kramar!