Wednesday, April 2, 2008

London baby

Aaaiight homies. Jag har ju lagt upp bilder på Facebook men för att somliga (läs: bl.a. pappa) inte ska känna sig diskriminerade - här kommer lite från Londonweekenden. KÖR!SMÅTT trött, men jäklarns glad över att jobbet äntligen var avklarat och att jag skulle iväg på semesterweekend. Weeeehooo!
Jag tog sovandes bussen till Skavsta där jag träffade dessa två miffon. Elin och Jimmy försöker här efterlikna sina otroligt vackra nunor i deras respektive pass. I Elins pass finner man en brud med en prilla innanför läppen, i Jimmys en mun med en tunga som promt vill hänga fram. Jag och de andra bönderna betedde sig som om att vi skulle flyga för första gången någonsin. Troligen var det bara pirret över att få resa iväg tillsammans som gjorde oss spattiga, visst? ;)
Intog planet, Elin fick som TUR var tag i platser inom åtta rader från en nödutgång vilket hon fått strikta instruktioner om från mig. Jag har sett det på en dokumentär så jag vet. Sitter du längre bort faller du pinn rakt av när du kraschar och vill ut. Tänk på det! Brukar försöka vara onykter när jag flyger för jag är flygrädd. Den här gången gjorde min trötthet mig så vimmelkantig i alla fall, men tog ändå en vodka och cola. I påse. Så sjukt glamouröst (?).
Vi kom ner på marken (YES!!!) och tävlade med andra om att vara sist av planet. Vi lyckades. Här uppkom idén om den nya Facebook-gruppen: Våga vara sist av planet. Så håll ögonen öppna på FB, där kommer det hända grejer. Fick hämtning av en privatchaffis, närmare bestämt Mr Taz. Tur att vår väninna Maria som bjudit oss till sin hemstad har en rik OCH generös nattklubbsägare till chef. Jimmy förlorade striden och fick sitta framme med Mr Taz.
Hade tänkt slockna på en gång när jag kom fram men så blev inte fallet. Vi och några andra tjejer gick till en italiensk restaurang i närheten (ja ALLT var i närheten visserligen, Maria bor bokstavligen mitt i smeten, soft). Här fina födelsedagsMia!!!
Elin och jag vid bordet.
Så var det den där tokiga mexikanskan...Ojojoj. Jimmy stackaren hamnade längst ut mellan mexikanskan och hennes spanska väninna som inte kunde engelska (vars nypumpade bröst vi dessutom fick se kvällen efter). Jag led fast att jag satt längre bort. Mexikanskan var underlig som få. Vi var säkra på att hon var hög men hon hävdade sedan att det var alkoholen. Who knows. Tror alla var glada när vi gick från bordet i alla fall. I allra högsta grad Jimmy :)
Gick direkt till puben Players där ännu mer folk kom. Maria jobbar som manager på nattklubben som ligger mittemot Players, och det är samma ägare (typ). Många svenska tjejer som jobbar där, roligt!
Vi softade i pianobaren och njöt av champagnen som började flöda under kvällen till Marias ära, hon fyllde år på lördagen. Lovely!
Så kom lördagen. Tog en snabb shoppingtur. Jag lyckades hålla mig borta totalt, är mycket stolt! Sparar mig till USA...Elin däremot skulle byta ett par skor och här startade skoinfernot, som sedermera kickade igång alla övriga INFERNON som vi fotade. Watch out även här, en FB-grupp named Inferno har planerats.
Födelsedagsfikade på eftermiddagen med frysta tårtor och hembakade bullar. Senare blev det också presentutdelning. Till besvärelse för mig, Elin och Jimmy hade det under fikat gjorts narr av två typer av presenter: Nyckelringar och kuponger. Kändes sådär att några timmar senare ge just de presenterna till Maria. Hon fick en stjärna i himmelen som vi köpt (ja jag vet, det är urbota dumt) och döpt med tillhörande nyckelring, samt en utlovad fest när hon kommer hem (kupongen). Men hon har ju allt annat Efter duschande, sminkande och påklädande körde vi en liten fotosession innan vi intog fördrinken hemma. På håll......och nära. Tack fotograf Jimmy! Efter fördrinken med en helt bunt av människor gick vi ner till Players där de bokat upp fint på övervåningen.
Trerättersmiddag, superbt gott! Speciellt efterrätten som såklart (Maria hade bestämt) var marrängsviss!!! Yummi. Här började också drickandet på allvar...Vin i stora mängder. Vid tolvtiden gick vi till nattklubben där vi fått en egen VIP-avdelning. Nice med soffor, men gillar att dansa på dansgolvet bland folk också :) Gänget blev onyktert, vissa mer, andra mindre (jag var duktig!) och alla dansade. Skoj!!! Vid halvsex fick jag äntligen med mig Jimmy hem efter att ha tjatat i någon timme. Jag är en tant, jag brukar ju gå hem vid tre som max. Sex - hujedamig! De andra jäntorna kom som tur var hack i hälenen, duktiga flickor. Många tjejer i samma lägenhet. Tycker ordningen var rätt så imponerande i alla fall. Jag är bara en tjej i min lägenhet och den som ut som hell just nu. Heltäckningsmatta överallt i England. Skulle vara nice att ta dit Anticimex så det fick mäta smutshalten. Spookie...
Sov länge på söndagen, skönt att få sova ut! Vi älskar Starbucks och gick såklart dit och fikade. Chai Tee Latte och Skinny Blueberry Muffin...Mmmmm!Men självklart grundade vi med McDonalds före. Elin mådde sådär ;) Hon är nog den enda jag vet som tar med resten av sin hamburgare hem och äter upp den några timmar senare. Blev en soft kväll, vi gick på svindyr bio: 27 dresses. Jag gillade den, kanske inte superrolig men romantisk. Efteråt åt vi, jag intog fish and chips. Måste ju anamma matkulturen. Den nyttiga engelska maten. Not.
På måndagen lyckades Elin få med oss ut till Wimbledon. Hon har jobbat som aupair där i några månader och ville därför bli lite nostalgisk. Vi gick omkring i hennes gamla hoods. Paparazzifotade utanför hennes gamla familjs villa medan Elin själv skämdes och var nervös över att de skulle komma på oss. Haha. Förlåt.
Så var det dags för hemfärd. Ut till Stansted, var i god tid men lyckades på något sätt ändå komma till gaten först vid final call varpå vi hamnade sist in i planet. Fick sitta på olika rader längst bak i planet. ALDRIG MER FLYGA UTAN ALKOHOL I KROPPEN. Det var skit. Och landningen var detsamma. Är hundra på att antingen en kvinna eller en nyutexaminerad körde planet. Men - så pratar vi också om Ryanair. Sedan gick det i alla fall smidigt hem, tack tack tack Gud!

Ja ni. Det där var ju OKRISTLIGT många bilder som jag precis laddat upp. Jag vet. Jag är en hängiven bloggare. Var en toppenresa och den kändes verkligen välbehövd i all stress. Att dessutom få umgås med sina bästa vänner en hel helg är ju inte helt fel.

Nu: 11 dagar till nästa resa!

2 comments:

Anonymous said...

Åh vilka fina bilder, va kul ni måste ha haft! Maria ser ut att ha det bra, hon blir kvar där va? Coolt!

SNYGGA Puma kläder också, jag har mina puma skor idag och dom är grymt sköna!!

Ville du låna en resväska till LA så har jag en!=) shoppingen kommer få dig att go bananas :-P
PUSS!!

Fia said...

Ser fantastiskt ut tjejen!!! :D Å alla PUMA grejjer då..... Det är du värd! *KRAM*