Tuesday, April 22, 2008

Universal Studios

Ännu en dag i L.A. har passerat. Tiden går så fort när man har roligt.

Tänkte ha en slappardag idag men det slog mig hur dumt det skulle vara med tanke på att vi har bilen bara till torsdag morgon. Jag och Keba hoppade in i bilen efter ett för att åka till Hollywood. På vägen kom vi på att vi lika gärna kunde ta Universal Studios när vi var i området. Kom fram till slut efter ett antal felåkningar. Jesus, blev så frustrerad ibland av förvirringen och den långsamma trafiken, rastlösa jag fick nästan panik. Myror i kroppen, indeed. Men fram kom vi, och antar att det är bra att snurra runt i trafiken ibland, man ser en massa grejer :)

Fick veta att Universal stängde redan klockan sex så vi fick lite bråttom. Keba hävdade promt att vi inte skulle hinna på tre timmar och att vi var tvungen att återkomma. No way José. Hoppas han kommit på andra tankar nu. Vi åkte först turen genom hela området. Jag har åkt den en gång förr men satt ändå nervös inför alla överraskningar. Läskigt var det, tur jag hade Keba nära minsann. Är så sjukt stort, hela området...Såg tyvärr inga skådisar men ett kraschat plan, King Kong och en massa vatten. Inte fy skam. Guiden var jättebra, riktigt amerikansk. Det gillar vi. Amerikaner är trevliga och snälla.

Halvspringandes tog vi oss till Jurassic Park-riden. Jag är rädd för höjder och snabba farter och ogillar starkt när jag inte vet vad som väntar mig. När jag jobbade på Gröna Lund tog det mer än en månad innan jag vågade åka berg-och-dal-banan. Men jag överlevde riden, blev lite blöt och fick lite sug i magen en gång, nada mas :) Dinosaurierna var inte alltför läskiga. Keba försökte övertala mig att ta nästa ride med, någon mumiegrej. Men när jag läste skylten, typ rollercoaster med high speed och många överraskningar tackade jag vänligt men bestämt mig. När Keba kom tillbaka såg han ut som ett barn på julafton och sa att han aldrig åkt något värre. Tur jag fegade ur alltså.

Åkte bil hem, återigen med lite felturer, vid sextiden. Nu ikväll har jag, Keba och mongisarna varit och ätit supergod mat på Cheesecake Factory. Är toppen att man får så stora portioner (om man inte vräker i sig alltså), då har man lunch till dagen efter. Doggybags is the shit! Jag och Keba köpte med oss cheesecakes som vi ska äta imorgon :)

Om en timme ska jag och Sara köra natträning igen. Moohahaha! Räknade ihop förut hur mycket jag shoppat för. Det var mycket. Men så har jag fått mycket grejer för pengarna också. Och dollarn är ju ovanligt låg. Dessutom är det semester. Då ska man ha roligt. Och dollarn är faktiskt låg. Nej, jag har inte alls ångest. Alls.

No comments: