Friday, April 25, 2008

Torsdagen i L.A.

Alla sover, förutom nattugglan. Inte ens Sara joinar mig inatt, hon som brukar vara värst. Medan vi andra tittade på Erin Brockovich förut damp hon ner i madrassen, antagligen för en liten vila, men där har hon stannat. Haha. Enligt Sara själv är hon aldrig trött (när man frågar), men rätt som det är hittar man henne sovandes någonstans i en liten hög :)

Sitter och kämpar med att få in mina foton i datorn. Vill så gärna lägga in lite bilder.

I förmiddags lämnade vi tillbaka bilen. Tog bussen direkt till Santa Monica College där alla här pluggar. En galen mamma och en skum snubbe satt och matade en bebis med chips och CocaCola på bussen, helt galet. Helst ville man rycka ungen från tokarna och ge den en förnuftig uppfostran. Och kost. Inte undra på att fetman ökar, och ökar, och ökar...

Vi hälsade på Sara och Josse på en av deras dansklasser. De flesta var mindre bra. Jag kände mig hemma i salsatmosfären - levande pianospel och den speciella danssalslooken. Kunde inte riktigt bestämma mig för om jag längtar tillbaka till dansen eller inte. Strikta lärare, diagonaler och stångsdans (nej nej, inte den typen av stångsdans ni tänker på, BALETT). Tror jag längtar tillbaka. Att få dansa lite mer, tror jag skulle gilla det. Innan man lägger av för gott.

Efter skolan åkte jag, Keba, Josse och Sara ner till Santa Monica och åt crepes, igen. Så goda! Hann med lite shopping på världens bästa billighetskedja Ross också.

Middagen åt jag, Keba och Sara på California Pizza Kitchen en bit härifrån. Det finns så mycket gott där! Jag och Sara åt (till kyparens förvåning) både varsin sallad och delade på en pizza. Hehe. Som grädde på moset köpte vi med oss en stor chokladkaka hem som vi åt till filmen.

Har återigen haft en toppendag i L.A.! (Fasen, verkar inte få till bilderna...Men skam den som ger sig.) Det enda som oroar mig nu är att jag fått ont i halsen. INTE bli sjuk nu! Det ryktas om en jädra värme här imorgon, kanske man kan få sola lite? Har varit alldeles för dåligt med det hittills.

No comments: