Thursday, April 24, 2008

The Tonight Show

Ännu en hektisk dag. Klev upp tidigt imorse, jag och Keba åkte hemifrån redan vid sju på morgonen för att åka till NBC och försöka få tag i biljetter till The Tonight Show. Och det fick vi! Blev sååå glad :) Under tiden fram till inspelningen vid fyra hann vi med de berömda stjärnorna i Hollywood, lite shopping och en åktur på Rodeo Drive i Beverly Hills. Min kamera är toppenbra, är mycket nöjd med mitt köp. Nu jäklar ska här fotas :)

The Tonight Show var grymt! Är ett ännu större fan av Jay Leno nu, han är så avslappnad, rolig och trevlig. Verkar vara genuint ödmjuk. Det var en sjusärdeles organisation kring hela showen, både innan showen och under inspelningen. Allt spelades in som om det vore live, inga omtagningar eller klipp efteråt. Dagens gäster var Patric Demsey (stavningen är nog åt helskotta, men han är stjärna i Grey´s Anatomy) och en annan skådespelare. Innan inspelningen lattjade Jay lite med publiken, det gjorde även John Melendes. Han var rolig han med. När han kastade ut giveaways i den ganska stora (fullsatta) publiken satt jag full av fascination och tittade på när folk drog i sakerna, nästintill bråkade. Galet! Köp en T-shirt för Guds skull. Nästa gång vill jag gå och se Ellen Show =).

Ikväll hängde jag på Josse och en tjej från deras skola, Emelie, till dansskolan Millennium (Brittan brukar hänga där)i Hollywood. Körde streetklass för Shane Sparks (ni vet från So You Think You Can Dance?). Det var så jädra roligt! Även om jag var bland de sämsta, stegen hängde jag med i men stilen måste man öva läääänge på, så var det grymt! Sjukt bra dansare i alla åldrar och storlekar som gjorde snygga mooves och stilade. I slutet var det battle, alla fick chans att visa vad de gick för. Jag funderade på att gå in i ringen och dra till med en ball freeze men avstod förnuftigt. Aldrig har jag känt mig så vit som på dansklassen. Eller..........nej det är osanning. När jag, brorsan och Marcus lyckades spendera semester i Miami för några år sedan precis samtidigt som någon slags R´n B - weekend, DÅ kände jag mig verkligen vit. Haha.

John Melendes sa en klok sak idag till en tjej ur publiken som skulle visa någon cool grej och var nervös: "Why, they are all individuals?" Så sant, så sant! Varför bli mer skraj bara för att individerna råkar vara samlade, blir de mer skräckinjagande då? Underligt. Melendes visdomsord ska jag ta till mig.

Imorgon ska vi lämna tillbaka bilen, vilket i ärlighetens namn känns ganska skönt. Jag är less på bilåkning nu. Jag är ÅKRÄDDER av sällan skådat slag. Keba hatar att köra med mig vid sin sida. Jag förstår honom. Ska hälsa på smurfarnas skola och kika in på deras moderna dansklass. Roligt :) Stora kramar!

Pappa, Matsus och Karinus - Ha en underbar resa! Hälsa Prag och behåll bebisen i magen så slipper ni krångel ;)

1 comment:

Anonymous said...

Nu åker vi snart! Jag ska se till att bebisen har det bra i magen:o) Njut av den kvarvarande semestern och hälsa dina vänner och Kebruse! Puss och kram