Saturday, September 27, 2008

Tungrott besök...? ;)

Människor! Som pliktskyldigast skriver jag ett inlägg medan jag förfestar. Ahhhh...(Kalles drinkar smakar hyvens.)

Igår kom Marie och Kalle, fantastiskt roligt att ha dem här! Mysigt också att bo FEM i samma rum :) Finns det hjärterum så finns det ju även stjärterum. Efter intag av mat lade vi oss på soldäcket och planerade deras semester här. Jag och Sara som älskar att planera engagerade oss gladeligen i planeringen. Kände en stund att jag kanske lade mig i lite VÄL mycket då jag schemalade varje dag med sysslor. Well, de har fått "fridagar" när vi går i skolan, det får räcka.

Kan ju konstatera att Los Angeles än så länge har välkomnat paret med en drös av fiaskon:
  • Utgången igår kväll blev icke-existerande. Vi förfestade hemma. Åkte taxi till en annan förfest. (Det STORA misstaget.) Åkte taxi alldeles för sent till Hollywood. Kom fram till att vi inte orkade köa oss in på stället och åkte taxi hem. Med andra ord - tre taxiresor, noll nattklubb.
  • Vädret idag: Moln! WTF! De som skulle få njuta av solen. Ack och ve.
  • DRA PÅ TRISSOR. Idag: Vi sätter oss på den blå bussen och fem minuter senare hör jag ett skrik och bussjäveln KROCKAR med en annan bil. Lätt chockerande. Jag blev kissnödig av nervositeten och undrade stillsamt om jag till och med kissat på mig? (Nej.)
  • Den amerikanska fotbollsmatchen på skolan, deras första hemmamatch som vi hade en illusion av skulle vara fullsatt, var inte välbesökt. Pust...
Efter matchen åkte jag och paret till Third Street där vi stoppade i oss mat och shoppade. Weee!

Ikväll kör vi ett nytt försök med partajande. Jag håller mina tummar för att det ska bli en lyckad kväll, vill inte bli halshuggen ikväll när jag sover...Paret, jag ska göra mitt bästa för att ni ska ha en blast här i LA-landet!

1 comment:

Anonymous said...

Tjoho! Så najs är det att vara här! Och det är inget fiasko - vi är ju här och ni tar hand om oss och vi får mysa och se Los Angeles!

Ja, kan ni fixa vädret vore det ju bra men...

Tack för allt! :)
Vi har det superduperbra!
Nånting händer...det är nåt skumt på gång..men våra Vänner (det är ni det)..dom vaktar dagen lång

Puss o kram