Sunday, September 7, 2008

Review av fredagen

TACK GINO OCH SARA FÖR EN UNDERBAR DAG! En dag att minnas, helt klart.

Återkommer till dagen, vi kör gårdagen först. För er som är confused, och det vet jag att ni är för det var jag i våras, det är natten mot söndag här för oss. Lördagkväll alltså. Så att vi alla är på samma spår.

"JOSEFIN VERY IMPORTANT YOU CONTACT INTERNATIONAL STUDENT CENTER!‏
"

Fick kliva upp tidigt igår och ringa skolan pga. ovanstående mail. Mupparna vägrade vara medgörliga vilket tvingade mig att snabbt som tusan ta mig till skolan. Efter att ha pratat med flera totalt oförstående människor, skickats runt till olika centers och dessutom gjort två datatest (ett i matte och ett i engelska) lyckades jag ÄNTLIGEN ordna upp mitt schema. Tack!

Har nu droppat synapsen (fast de vet inte om det än - oups) och addat ytterligare en psykologikurs som handlar om barns utveckling. (Så jag kan bidra med mina kunskaper till Emmys föräldrar ;)) Kommer dessutom dansa jazza för en superhärlig lärare två gånger i veckan. Känns bra!

Appropå mattetestet. Algebra - NÄR har jag kunnat sånt? Herregud...Jag satt och klickade i på måfå på de flesta av frågorna. Och ändå fick jag ett rätt så bra resultat. Antingen är jag en jäkel på att slumpa fram mina svar eller så...nej det finns inget alternativ.

Igår var nästan hela familjen på ett conventioncenter på en stor tillställning. Jag pratade en massa engelska - så roligt! Jag säger nog en massa grammatiska fel hela tiden och frågar vad saker och ting betyder men det gör inget, huvudsaken är att man pratar. Kul! Och skönt att få göra lite nytta.

Åkte nercabbat hem i mörkret med hög musik på. Jag ÄLSKAR att åka bil och lyssna på musik. Det räcker för att jag ska känna mig harmonisk. Glöm inte det - det är de små stunderna av glädje som gör oss lyckliga.

1 comment:

Anonymous said...

Tack själv min pås-poolish! Nu tänkte jag syssla med att lägga mig och sova så vi orkar träna imorgon bitti kl 10 =)

Puss natti