Saturday, September 13, 2008

Om allt

Godmorgon! Ännu en grå dag här i Los Angeles. Jag är nästan lika lycklig ändå, men eller utan sol, så länge jag vet att solen återkommer. Brännan och humöret mår så bra av solens strålar.

Just det, jag testar en ny grej. Kör från och med nu med Kaliforniens datum och klockslag på inläggen. Verkar skapa mindre förvirring bland er då.

Utan att ropa hej kan jag meddela att datorn fungerar finemang och borde ha rensats på virus nu. Man vet aldrig. Men jag har en bra känsla. Den går så snabbt. Jag skriver - den svarar.

Igår var det en tågolycka i Los Angeles. Jag var nere och tränade och på samtliga TV-kanaler rapporterade de live från olycksplatsen. Riktigt kusligt. Massor av arbetande brandmän på den liggande tågvagnen och vips så ser man hur de hissar upp en död kropp under ett vitt skynke ur vagnen. Skadade blödande människor i närbild...Sådana bilder skulle aldrig visas i Sverige. Det låter barockt, men det är därför jag älskar USA. Det är stort, det är på riktigt, inget hymlande utan man grottar ner sig och våga vältra sig i saker och ting. Inget meseri, ingenting på halvfart. Antingen så är det, eller så är det inte.

Det är lite lustigt när man kommer till ett annat land och får perspektiv på saker och ting. Jag öppnar Aftonbladets hemsida (jag vet, knappast den smartaste vägen till kunskap) för att få veta lite vad som händer i Sverige och den första nyheten jag ser är något i stil med: Björn Gustafssons kärlekstrip med Sara Varga. Ehh...så mycket hade hänt där alltså...

Här har ni folks - ett urval från veckans shopping. Förbered er att få dåndimpen av...dessa!: Dämn! Förstår ni hur COOL jag kommer vara i dem? I de här också.
Jag är något av en skofantast. Hittar skor var jag än går. Och stövlar.

No comments: