Friday, September 12, 2008

Dansa I love

Har återigen haft en lång skoldag, från 8 på morgonen till 19 på kvällen. Nemas problemas, jag fetdiggar att gå i skolan här. Efter speechen hade vi psykologiprov vilket gick sådär eftersom magistern utformat ett uruselt prov. Att ha med sig anteckningar på provet visade sig onödigt då inte rätt anteckningar fanns nedskrivna. Jäkla skit. Jag och smurfarna håller tummarna för att vi klarade provet och konstaterar att, ja, vi kunde faktiskt det vi kunde men det var noll värt.

På vårt gigantiska hål (ett ord jag trodde jag aldrig skulle använda igen) köpte lilla Josefin efterlängtade dyra stövlar medan stora Josefin (that would be me) shoppade danskläder. Det är klart jag behöver nya dansattiraljer! Nya balettskor, top, balettdräkt, shorts OCH (håll i hatten nu) HÅRNÄT. Mrs Meany (jo, balettläraren heter passande nog så) attackerar med hårnålar de som har slarviga knutar.

Och dra på trissor! Med nya åtsittande danskläder blev danslektionerna så roliga! Äntligen kände jag mig som en dansare igen. Med år utan dansträning har jag känt mig som en mesig klumpeduns i danssalen de senaste veckorna. Tills jazzläraren sa åt mig idag att jag minsann skulle satsa på tripplar i piruetterna. Ja, varför INTE? tänkte jag då. Dags att ta för sig liksom. Blev en grymt rolig jazzlektion och baletten likaså. Älskar att dansa! Särskilt med mina homiesar.

Ikväll tog jag och danssoulie med oss tårta till bubbelpoolen och njöt av lyxlivet. Familjen har även haft möte och briefat ett och annat. Kommunikation skulle speechläraren säga, kommunikation people.

No comments: