Wednesday, September 3, 2008

Gör det bara

Datorhelvetet har fått virus så det går segt men jag gör ett försök.

God dämmit!

Här leker livet. Vet inte riktigt hur jag kan förklara hur bra jag har det här så jag ger er ett tips istället - ÅK HIT! (Inte till mig, här är det fullt, men till Amerikat.) Vänner vänner...ni som sitter hemma och inte får tummen ur. Ni som tänker att ni borde men inte orkar. Ni som tror att ni trivs med vad ni nöjt er med. Det är så värt det! Jag menar inte att alla ska flytta från sin hemstad, många är fullkomligt nöjda och lyckliga med vad de har. Men ni som känner att ni EGENTLIGEN skulle vilja - gör det bara! Steget är inte så stort som man tror.

Jag har aldrig tänkt på mig själv som den som lämnar min hemstad, min familj och mina vänner. Framförallt inte den som flyttar utomlands. Men så har jag insett att, jo, jag är en flyttare. Jag nöjer mig inte utan vill vidare. Jag har gjort det i min takt, när jag har kännt mig redo. Först till Sthlm, sedan Uppsala, tillbaka till Sthlm och nu till Los Angeles. Visserligen bara för en termin, men min inställning till utlandsflytt har definitivt förändrats. Det känns inte skrämmande längre att bo utanför Sverige. Inte lämna landet för hela mitt liv, men för en begränsad period. I mitt sinne har nya dörrar öppnats och det är härligt! Frihet!

Enough with da babbel, nu ska jag skriva om Vegas-trippen.

(Mami, papi och somliga andra - ni kan andas nu. Jag kommer hem. Promise. Love you!)

1 comment:

Josie1 said...

Instämmer helt, så skönt att du får ner det i text för det får inte jag