Thursday, September 25, 2008

Så var det helg igen :)

Baletten idag var roligare än någonsin. Lycka! Lektionen är 1 timme och 45 minuter lång, och eftersom den börjar först vid fem på eftermiddagen är man sällan särskilt pigg. Stångövningarna (för er balettnoviser, en balettlektion brukar följa samma mönster - stången, golvet och sist diagonalen) är lite tradiga men ger ändå en härlig känsla av kontroll. Ville bara hem och sova när vi skulle ut på golvet...Men då jäklar! Miss Meany spelade den vackra pianomusiken lite snabbare och då brann det till i kroppen - Energi! Jag hoppade på och gjorde piruetter fylld av glädjerus, och efter den superhärliga kombinationen över diagonalen ville jag aldrig sluta :)

jazzen fick man som vanligt en massa jag-ska-döda-dig-blickar från läraren, den typen som gör att man helst vill springa och gömma sig. Hon är för lustig. Innan lektionen frågade hon mig om jag hade någon idé på en fortsättning i vår dans och erkände sedan motvilligt att hon hittar på våra danser UNDER lektionens gång. Precis som vi redan märkt. Lustigkurre. Well, hon är skön ändå och jag gillar henne. Och hon gillar oss svenskar, det är viktigast ;)

Snart vankas det SPINGO med Familjen, spelmys med andra ord!

(Det har varit riktigt varmt här de senaste dagarna, olidligt varmt i solen. Underbart! Sommaren is to be continued...)

No comments: