Tuesday, September 16, 2008

Jag i mitt lekstugeliv

Ännu en fantastiskt rolig skoldag. Jag ÄLSKAR mitt liv! Mooooohahaha...Jag är en USA-fantast av sällan skådat slag.

Speechen imorse var ytterst underhållande. Det är som att uppleva Ricky Lake/Oprah live, från första parkett. Läraren är en hejare på att få igång alla, hälften av klassen går igång right on. Somliga med klokare kommentarer än andra. Nu har Sara och jag visserligen kommit fram till att läraren LJUGER hejvilt. Ikväll satt vi och synade hans anekdoter i sömmarna och insåg att Mr. Lärare har en grym fantasi! Och alla går på historierna utan att blinka. Söta små dumbassamerikanare... ;) In my ass att vi tänker göra det! Planen är att avslöja vårt avslöjande i slutet av kursen. Ni vet vad de säger, i de lugnaste vatten simmar de farligaste firrarna. Vi må vara tysta, men lyssnar gör vi, och det noggrannt...

Psykologiprovet förra veckan gav godkänt, som tur var gick en del av chansningarna hem. Pust! Idag somnade jag femtioelva gånger under lektionen. Huga.

Somnade även utanför skolcafeterian efter lunchen, fullkomligt tillfredsställd med solens värme.

På jazzen blev läraren hysteriskt ond över att vi ska lämna skolan till jul. As long as you love us! Gud vad jag älskar att dansa och snurra och leka. På baletten fick man återigen dra på pokerfejset och låtsas att jag visste exakt var benen och armarna skulle ta vägen. Som tur är är Miss Meany inte lika elak som vi först befarade.

Ikväll var jag och Sara på California Pizza Kitchen och åt pasta. Mums! Det här med gratis påfyllning av drickat är lite farligt för colalight-addicts som jag, knappast som att jag säger nej till gratis läsk direkt.

Mary & Kalle - snart är det dags! Ska bli SÅ roligt när ni kommer hit! Och GRATTIS till er nya ägodel :)

1 comment:

Anonymous said...

hehe, tack tack för både välkomstorden och gratulationerna över vår nya ägodel (hehe, låter som om man köpt en ny pryl).
Var riktigt nervös vid skrivningstillfället men nu så är det första gjort.

Men paniken över att snabbt måste få iväg lägan och vi måste knäppa kort innan vi drar (dvs fredag) - alltså städning och packning ikväll..no sleep? Fan oxå, måste ju vara utvilad till USA så man kan partta all night long..

Men en liten shout-out om det är någon som vill köpa en lgh 1 & ½ 40kvm, Bergsgatan 83 - hör av er!

Sedan är ni tokisar allihopa i erat kollektiv (lekstuga?) och vi ser fram emot att få vara tokiga med er!

Tjoho! Puss