Tuesday, September 16, 2008

Trötter

Härligt skön dag idag.

Träning på morgonen, solning under dagen (jag däckade på solstolen som en klubbad säl - det är jobbigt att ingenting göra), Pinkberry i hamnen på eftermiddagen och fika vid Venice på kvällen.

Jag har varit trött idag. Seg. När jag tänker efter är jag det rätt ofta nuförtiden. Antingen så är det värmen, eller så är det jag som växlat ner så till den milda grad att jag numera bara orkar med en sak per dag. Illa. Eller...förresten. Jag har alltid varit trött. Hela mitt liv. Det märks bara inte när jag har fullt upp.

Ikväll efter promenaden hem fick jag oväntat en hög med energi som jag spenderade på städning och rensning i garderoben. Jag trivs som bäst när det är ordning och reda men kan vara en jäkla slarver från och till. Då finns det oftast ingen hejd på röran. Men nu så - ordning i mina små hörnor igen. (Städningen resulterade även i återfunna nycklar, så nu sitter nyckelringen på knippan Elin!)

Imorgon är det lång skoldag igen, känns bra. Är då fasiken att det just imorgon ska vara 27 grader och en stor fet sol.

Har redan varit här FYRA veckor! Herrejisseness...det gäller att producera nya upplevelser varje dag.

1 comment:

Anonymous said...

Hey bejb!
Låter som du producerar MER än en upplevelse per dag faktiskt :) Och det är ju en upplevelse att bara vara, man orkar (och har inte råd alltid) ju inte hitta på aktiviteter.

Minns hur det var i Barcelona när man ville göra allt och sen bara luften gick ur en..fast visserligen nu när man läser dagboken inser man att man gick ju ändå ut 3 gånger i veckan och fikade varje dag osv. Så ja.. Live life to the fullest som man säger :)

Och du, You always produce baby!

Peace out!