Monday, September 15, 2008

Leksöndag!

Efter en seg söndagmorgon bestämde sig jag, Josse och Sara för att åka rollerblades vid Venice. Sagt och gjort, vi svidade om till våra bikinisar, smörjde in oss med solcreme och traskade ut ur porten...för att snabbt utbrista -Var f** är solen??? Är sommaren redan slut? Hoppas INTE det...

Vilsna gick vi tillbaka in igen. Lätt sorsgna. Vilket visade sig totalt onödigt en halvtimme senare. Vi fick med oss bilburna Emelie till Orange County och Spectrum! Jag, Gino och Sara spelade på en stor spelarkad där förra lördagen och började då samla ihop kuponger som man vinner vid maskinerna. Redan då siktade vi in oss på en gigantisk gossedjursgorilla värd 9000 kuponger. Vi fick ihop 200 kuponger då och insåg att det skulle behövas ett antal ytterligare besök för att ro hem apan.

Vi tjejer hade ett skönt fokus vid maskinerna, hejaropen och jublen haglade i luften, och ett par timmar senare var vi 2000 kuponger närmare apan. (Som vi senare upptäckte var borta, vi får hitta ett annat mål istället.) Så roligt! Ni ser koncentrationen...*kuponerkupongerkuponger* Jag försöker spela basket. Inte bra, men kul :)De åtråvärda små rackarna. Sara var en jäkel på att "hoppa hopprep". Det är inte för inte som hon kallas tomteblosset ;)
Wee, jackpot!

Efter vårt fokuserade spelande belönade vi oss själva med ett besök på Cheesecake Factory. (Min absoluta favoritrestaurang här.) Det finns så otroliga många goda maträtter där att det är en vånda att välja varje gång. Mums! Enorma portioner dessutom, hyvens med lunch till imorgon. Emelie, Josse, Sara och jag. Jo, jag fryser väldigt ofta. Därav kofta enbart på min kropp. Ni ser även min nya klänning som ger stora bröst. På fötterna nya skor. Det är mycket nytt nu. Idag köpte jag ett till par skor. Högklackade denna gång. Stoppa mig någon, stoppa mig från skomanin!

Bilresan hem var lika trevlig som alla bilresor i Los Angeles. Jag ÄLSKAR denna stad. Fullkomligt. Uppe i himlen var det en helikopter som lyste ner med strålkastare på en buse (antar jag), och lite längre bort såg vi en kö av flygplan som ville landa på LAX. Staden lever. På radion spelar de alltid grym musik. (Vilken typ av musik beror på föraren - Med Emelie ofta R´n B, med Kalle alltid house och med Gino lite av varje :)) Stevie Wonder sjöng "I just called to say I love you" och vi brast ut i hög allsång. Living the dream baby!

Ikväll var jag och Sara och gymmade innan vi gick till Pinkberry och åt youghurtglass ute i mörkret. Mysigt :)

1 comment:

Anonymous said...

Åååå det låter ju alldeles alldeles underbart ditt liv. Fina foton också =) Min favvorestaurang också, nu kanske man kan få kalla det för stammishak? Näää, vore bättre om Panera Bread blev vårt stammishak, nära och bra =)

Tack för glass-stunden ute i mörkret, mysigare än så kan det knappast bli =)

Puss & Kram från din roomieboomie

ps. kom ihåg, det gäller att producera producera producera. Å du är förresten den grymmaste bloggaren i stan ;)