Wednesday, September 10, 2008

Glad och tacksam 25-åring =)

Shit alltså, det är ju värsta grejen att fylla år i ett annat land. Eftersom tidsskillnaden är så stor blev min födelsedag nästan 1,5 dygn, nice!

TACK alla ni som sms:at, ringt, mailat, kommenterat eller skrivit på Facebook - jag blir så genuint glad för varje grattis :) Love ya people! (Ni som däremot glömt att jag fyllt 25, ni kan dra.) Det absolut bästa var mms:et på lilla familjen inkl. Emmy och deras sång...Gud så fina ni är. Mats - om inte annat så är E för jäkla söt med nappen i munnen :)

Det har varit en lång dag, och en bra sådan! På...

...speechen visade somliga återigen sin icke befintliga intelligens genom att ta Herr Ogata på orden och helt enkelt inte fatta. Det finns något som kallas för metaforer.

...psykologin blev vi påminda om att vi har prov på torsdag. *Gulp* var första reaktionen innan jag insåg att nivån är samma som på svenska lågstadiets. Multiple-choise-test OCH du får ha med dig dina anteckningar.

...jazzen var det roligt.

...baletten där det är dödsförbjudet att knysta ett ord under lektionen höll jag och Sara på att krevera av skratt som inte fick komma ut ur munnen när läraren började snacka balettermer (hade lika gärna kunnat vara kineniska för oss) och vi stod som frågetecken medan alla andra började dansa. Pokerfejs blev pokerkropp - FEJKA är grejen när man fattar nada.

Imorse kl sex väcktes jag med tårta på sängen och vacker morgonröstssång av fina Sara, Josse & Katta. Ni är fantastiska mina roomiesar, älskar er!Darn good tårta! Sara satt uppe och pysslade inatt :) Ni som känner mig blir knappast förvånade av det faktum att hon satte upp detta på väggen vid min säng medan jag sov i godan ro. Hahaha. Hon hade lika gärna kunnat tapetsera och spika upp en massa tavlor. Jag hade still ZZzzzz...

Ikväll "överraskade" Familjen mig med att åka till Rodeo Drive och äta ute. Supermysigt! Tack snälla ni, jag är så glad som får bo med er! Ni är grymmers =) (Saknar dig Chrissan.) Gino, Josse, jag och Frida vid Rodeo Drive. Bloggirlsen kör dagens-outfit-posen så som den bör se ut: Inåt med fötterna och snett ner med ansiktet eftersom vi "inte sminkat oss än och ser ut like hell."

Jag, Josse, Sara, Frida, Katta, Gino, Jack och Daniel åt massor av mat på Happy Hour. Jag festade till det rejält och drack en drink också - weeeha. Tack för födan folks!

Nu är jag trötter...

1 comment:

Anonymous said...

Vilken härlig födelsedag!
Jag sa ju att du skulle få en underbar dag :)

Och mer blir det när vi kommer och grattar... kan bli svårt att packa Norrlandsluften men jag ska försöka (den är så grå just nu så jag vill inte ha med den som det är nu)...

Du, om man inte packar mycket- får man låna kläder av dig då när vi kommer? :) Ska väl bara bli lika smal som dig men nån liten tröja borde man ju kunna klämma sig i :)

Fortsätt njut du underbara 25-åring!

Kramar från norrland