Wednesday, September 24, 2008

Sol & basket

Så har man pressat i solen igen, vid poolen enligt tradition. Sussade lugnt medan solen grillade min svenska hud...Mmm!

Dagens glass åt vid Ralphs, vår stora och fina affär där vi handlar vår mat. Jag satt med stora ögon och bevittnade arga bilburna amerikaner som tutade och skrek Fuck You utlöst av kaos på parkeringsplatsen. Haha.

Ni har nog inte förstått det faktum att vi bor i ett mycket fint område här i Los Angeles. Inget skoj. Marina del Rey, som ett slags Östermalm. Så ni där hemma med bilden av att vi bor i ett smutsigt ghetto, erase that picture! Vi bor som på ett hotell med allt man kan tänka sig några steg bort: Affärer, restauranger, HAVET, marinan, stranden...Underbart!

Ikväll var jag och Sara och spelade basket i Playa Vista, ett nybyggt superfint område i närheten. Det var så roligt, äkta amerikanskt!

Nu är det snart dags för träning i gymmet. Weee!!! Imorgon skola hela dagen lång och på fredag *trumvirvel* kommer Marie och Kalle! Jag längtar såååååååå =) Enligt säkra källor (dem själva) är de mycket partysugna...

2 comments:

Anonymous said...

Jag vill, jag vill, jag vill, jag vill komma och hälsa på nu, nu, nu, nu!!!

Stor risk att jag kommer att krevera av svart avund så snart får jag nog sluta läsa din blogg, du har alldeles för roligt!

Nädå, nu ska jag inte vara sån men det liksom blixtrar till ibland när man sitter på jobbet och har en jobbig dag.

Ha det gott o krama mina homies när de kommer, kram kram Milla

Anonymous said...

Yeah baby! Nu är vi här och ikväll blir det party...tjoho!