Saturday, May 31, 2008

Jag njuter

Det är jäkligt skönt att leva nu. Jag är nöjd med livet!

Gårdagen var toppen! Chris, som skulle vara grym som festfixare, hade ordnat så fint hemma hos mig tillsammans med Fia medan jag jobbade. Handlat och donat, och lagat supergod mat. Blev en riktig tjejfest med drinkar, snack och såklart: Singstar! Vi turades om att sjunga och att vara bakgrundsdansare :)

Kvällens uteställe blev Undici. Har konstaterat det förr och gör det igen: Är man inte riktigt full är det ett helvete att vara på ett ställe som är smockat med folk och dessutom kokhett. Var på väg att dra därifrån ett antal gånger...Men vi höll ut och senare på kvällen bled det mer plats, då äntligen fick vi dansa loss. Stannade till stängning efter diverse bravader, bl.a. innehållandes en J.O. ute på jakt ;)

Hann med ett par timmars sömn innan jag åkte till Uppsala i morse, nästan svimfärdig. Men det artade sig mot lunch och min SISTA JOBBDAG (!) på banken blev en bra dag. Jag och chefen satt ute på terassen och åt glass, vi hade ett mycket trevligt samtal :) Är otroligt befriande att jag i framtiden slipper tänka på det jobbet, har varit lite för mycket med tre arbetsgivare.

Körde danspass och sedan styrka. Riktigt skönt att köra styrka idag, bra musik i öronen och med fokus bara på mig själv. Traskade mot sjöstaden efteråt där jag stannade och åt min sallad vid vattnet, och NJÖT. Fy så skönt det var :) Fick ett lugn i hela kroppen av att bara få stanna upp och uppleva allt det underbara. Sommar, sol, båtar, värme, glada människor!

Nu ikväll har jag sovit, hoppas jag kan somna om...Tänker på er Fia och Chris som lever rövare i Uppsala, hoppas ni har det fantastiskt roligt tokusar! Kom tillbaka till mig anytime. Är så härligt när lägenheten är full av vänner, så vill jag alltid ha det. Kollektiv borde vara the shit. Men just ja, så kommer jag ju ha det snart!

2 comments:

Josie1 said...

Hell Yeah

Chris said...

åhhh va härligt glad du låter vännen!
Nu har Fia åkt hem och jag är såååå trött. Ska väl blogga om helgen jag med så fort jag orkar. Har finfina bilder vill jag lova =)

Tusen tack för allt, nästa gång får du inte jobba dagen efter =)

KRAMAR to you!!!