Wednesday, May 14, 2008

Hela min dag

JA! Mitt betyg på en av delkurserna har uppgraderats till ett B! Jag är mer än nöjd. A känns ouppnåeligt att få här i Sverige (till skillnad från i USA) om man inte satsar helhjärtat. Jäkligt helhjärtat. Nu finns det hopp, jag kan ro i land med ett B i hela kursen. Det FINNS en möjlighet. Blir förvisso inte förrän nästa vår som jag ens kan få ut slutbetyget.

Jobbdagen idag var...jobbig. Men skönt jobbig. Körde på under förmiddagen. Efter lunch slog min trötthet till något enormt. Huga. Men jag kom igen och lyckades vara lite effektiv de sista timmarna. Vi har en utmaning på jobbet nu, ett mål att nå som just nu känns faaar away. Det är kul, gillar att ha något att jobba mot.

Danspasset i kväll var inte direkt välbesökt. Supertrist, helt klart negativt för självförtroendet. Ville helst lägga ner. Gräva ner mig. Men så tänkte jag att...man kan inte ge upp! Det är misslyckandena som gör oss starka. Kämpa på! Hej och hå :) It´s all about the inställning. Så efter passet plockade jag fram djävulen i mig och körde styrka. Riktigt skönt.

Var helnöjd med mig själv tills jag kom hem och tog en portion med glass och kolasås. Eller, *hosthost*, kanske jag ska säga kolasås med glass. Råkade tömma hela flaskan. Det här med att klippa upp behållare med sött innehåll är ingen god idé om inte avsikten är just att - rensa skiten.

No comments: