Sunday, May 18, 2008

Lugn söndag

Godmorgon söndag!

Klev upp vid åtta imorse för att skriva en uppgift som skulle vara inlämnad före kl tolv. Raffsade ner en sida och gick sedan och lade mig igen. Och sov till ett! Fantastiskt skönt att få sova ut, det händer inte ofta. Men rastlösheten blir påtagligt mycket mindre när jag är här hos paret.

Sov i soffan här med, känner mig hemma i den möbeln nu. Soffor är the shit att sova i, vad ska man med sängar till?

Igår kväll åt vi pizza/falafelrulle och glass medan vi såg på hockeyn. Vi struntade i Sverige - Finland (någon som brydde sig hur det gick, kändes rätt så avslaget) och såg på Detroit - Dallas istället. Var ju superkul! I NHL-hockeyn, där händer det grejer hela tiden minsann. Jag tänkte det själv och även Mats reagerade på att han fick ha hockeykväll när jag var där. Jag vet, jag är förvånad! Måste återigen vara det där med rastlösheten som inte är lika stor. Mer harmonisk här månne? Eller överhuvudtaget till och med. Det skulle vara härligt, ibland blir jag för jäkla less på mitt urusla tålamod.

Snart tänkte jag ta en promenad hem, eller njaa, så långt jag orkar i alla fall. Det skulle nog ta en stund att gå hela vägen...Tänkte köra styrka sedan och även plugga. Måste också ta tag i en lägenhetsannons som ligger ute...PUST! Alla verkar så trevliga, vill ju ge alla boende!

No comments: