Sunday, May 11, 2008

Sommarhelg!

Jag tog en liten bloggpaus. Min helg har varit UNDERBAR! Jag har njutit av det underbara sommarvädret och mitt fina sällskap.

Efter en hektisk dag på jobbet i fredags (men självklart roligt!) hastade jag iväg för snabbträning på gymmet innan jag mötte upp brorsan och pappa. Hade bokat bord på Caliente, en tapasrestaurang på St Eriksplan, efter rekommendation. Var massor av glada människor på resturangen och vi åt massor av goda tapas. Mums! Efter en skön promenad mot Odenplan bland ett folklivat Stockholm (så härligt att vi alla lever upp när solen visar sig!) åkte pappa och jag hem. Vi pratade och pratade och pratade innan vi somnade sent. Mysigt och bra med förstående pappor.

På lördagen kom solHitler fram (jag har en tendens att bli sån när jag blir njuta-av-värmen-stressad), så för att hinna tog pappa och jag taxi till Hammarby Sjöstad. Tog med oss brorsan och lade oss i parken. (Svägerskan lilla stackaren var förkyld.) Grillning av skinnet och sushi i solen. Gav mig av till gymmet på eftermiddagen och körde pass för några få tappra deltagare innan jag mötte upp fina My och Patrik i Kungsträdgården. De var sådär bruna som man bara kan vara efter två veckor i Portugal!Galet mycket folk på stan, och glassköerna var långa! Självklart åt vi glass vi med. Mysigt :) Paret gick vidare till dansföreställning och jag åkte tillbaka till sjöstaden. På kvällen åt vi middag på en restaurang vid vattnet, härligt i mängder. Så blidde det givetvis ishockey när vi kom hem igen. Jag såg första perioden, helt okej när det var en massa slagsmål och utvisningar. Gillar när det händer saker.

Idag gick jag en promenix till gymmet på morgonen och tränade innan vi solade i parken. Pressade i ett par timmar samtidigt som jag tittade på en massa söta barn. Mitt EGET brorsbarn kommer ha en massa småkompisar därborta :) Längtar efter den lilla ungen! Och Karin är så fin med sin mage! Har läst en massa gravidtidningar nu så nu kan jag det där med förlossningar och nybebistiden. Känns bra.Innan pappa åkte hem till Norrland åt han och jag ute på en mysig restaurang i Gamla Stan. Jag älskar att bli bortskämd, gratis är godast. Ha.Det ena sällskapet avlöste det andra. En kvart efter att jag kommit hem kom Mariana och hennes pojkvän Peder hit. De ska båda två på jobbintervju här i Sthlm imorgon, så det har blivit mycket jobbsnack. Älskar att ha besök här, det är så mysigt. Njuter av att umgås med människor mer än någonsin faktiskt...Ibland behöver man mer umgänge med andra än annars. Jag känner mig tacksam över att ha så många människor omkring mig som jag tycker om och som jag trivs med.

En guldstjärna till min helg alltså! Och lite brunare har jag allt blivit :)

1 comment:

Anonymous said...

Hello! När kommer du va i stockholm i sommar? Tänkte boka in en poledancingkurs nämligen..kan du inte ge mig några datumsförslag =)pussen på dig...

ps...jag å josse suktar efter din sushiii..ååå vad sägs om en sushidejt runt den 18e juni hihi.