Friday, May 23, 2008

Försovning IGEN

Jag gjorde det igen. Vaknade 07.10 i sjöstaden, seminariet startade 08.00. Och för er som inte känner till Sthlm - det är på varsin sida om staden. FUCK! Snoozade alltså i en hel timme, så j-a lågt. Lägre än Glocalnet. Var endast tur att Karin väckte mig. Slog nog rekord - slängde på mig kläderna och hann med tvärbanan som gick 07.21, där jag *PUST!* mötte min gruppkamrat! Då slapp jag i alla fall komma för sent till militäriska finskans utskällningar ensammen.

Körde en Carrie i Sex and the City och sminkade mig vart helst jag hittade något spegelliknande. Note to self: Bär alltid med dig en fickspegel. Blev lite tunnelbanefönster, husfönster och bussbackspegel. Hyvens, vilka resurser staden har att erbjuda.

I tid kom vi i alla fall och jag hann sminka mig, tvätta mig under armarna och fötterna på rasten innan vi skulle redovisa. Fit for fight!

Jobbintervjun med vice VD:n gick bra, om än lite nervöst. Första gången jag har fått frågan vad jag hade för betyg i gymnasiet, vilket i och för sig var lite nice för det är inte ofta man får nytta av den prestationen. Fick även chansen att berätta att jag vill jobba där i framtiden, alltid bra :) Hur som haver, han godkände mig och i sommar kommer jag förutom att jobba med rekrytering sitta i receptionen.

Däckade när jag kom hem från jobbet vid 18-tiden, så jädra trött. Vill verkligen ha semester nu. Blir deppig när jag är så trött, inte bra. Får sova hemma ikväll istället för i sjöstaden, kanske lika bra eftersom jag ska upp tidigt imorgon bitti och jobba i Uppsala.

Nackdel med att vara singel: Jag har ingen som kontrollerar att jag inte försover mig varje morgon.

Fördel med att vara singel: Det är lättare att kliva upp på morgonen eftersom det inte finns någon varm famn att ligga kvar i.

Flyg till Los Angeles bokat!

No comments: