Thursday, May 29, 2008

Utmaningen

Det har tagit mig mer än en timme bara att boka tid på ambassaden för att skaffa visum. Helt galet. Blir stressad bara av tanken på alla papper jag måste fixa innan jag åker. Har en mördarvecka framför mig känns det som. Men om en vecka, då är skolan klar (innan sommarkursen vill säga), jag har nästan semester från mina klasser och mamma & pappa kommer hit. Bara jobbet att tänka på, skönt!

Antar utmaningen från Linn som jag fick häromdagen, jag kör punktversionen:

Jag har lyckats att:
  • Uppskatta livet
  • Tycka om mig själv
  • Visa min kärlek till min familj och mina vänner
  • Våga satsa, för vill man så går det
  • Skratta åt mina klantigheter, pinsamheter och andra misslyckanden
Jag har misslyckats att:
  • Inse mina egna begränsningar vad gäller tiden jag har att disponera (24h/dygn)
  • Sova 8 timmar varje natt
  • Bli av med min rädsla för mörker och att vara ensam på nätterna
  • Ha besticken i rätt hand - kör fortfarande med gaffeln i höger och kniven i vänster
Jag låtsas att:
  • Jag är en cool 08-bo när jag besöker hemstaden Sundsvall och att jag inte alls har torgskräck när jag traskar Storgatan fram
  • Jag tycker det är okej att dricka kaffe utan mjölk
  • Jag har hört vad folk har sagt när jag inte har den blekaste aning
Utmanar i min tur alla på min länklista :) Sov gott!

1 comment:

Anonymous said...

JAG VET att det känns tungt med alla papper! MEN, efteråt känns det som att "det var väl inte så svårt" =)Och jag finns här och stöttar dig om det behövs, hihi! pussar och kramar