Sunday, May 25, 2008

Björne!

Hahaha. Björn Gustafsson var kvällens höjdpunkt, och ingen dålig sådan. Vi höll på att skratta ihjäl oss. Snacka om att pissa på hela resten av Europa, det är bara svenskarna som fattar att han är rolig men det skiter han i. Sällan skådad självdistans den grabben har.

Charlotte gjorde ett strålande jobb! Tycker hon var grymmast av alla, så otroligt professionell och snygg. Tyckte många av låtarna var bra ikväll så egentligen spelar det väl ingen större roll vem som vinner. Charlotte blir ju inte sämre för att hon kom på 18:e plats, hon är ju fortfarande Sveriges vinnare! (Och vidare i semifinal =))

Var lugnt idag på jobbet, är verkligen lättintjänade pengar sådana dagar. Hade fått rikskuponger som tack för att jag jobbade natt när de andra hade personalfest, tack! En sådan gest som är så liten för en stor bank uppskattas så mycket av mig som medarbetare. Det ska jag komma ihåg om/när jag en gång driver ett eget företag - att visa sin uppskattning för sin personal är så enkelt samtidigt som det är en stor investering i medarbetarnas välmående. Och mår vi bra så jobbar vi effektivare!

Danspasset var roligt idag även om jag var lite trött och seg. Har tagit alla tillfällen jag haft att sova idag, det är tur att jag har lätt för att slumra till. Körde styrka efter passet - tänker INTE ge vika angående mitt minimikrav på styrketräning två gånger i veckan.

Sitter hos brorsan och svägerskan nu, får se om jag orkar vara vaken tills kl två då första finalen i NHL spelas. Har mysiga minnen från när jag var yngre och vi var på semester med familjen, eller hemma. Då klev vi upp ibland mitt i natten och såg på matcher på TV nerkrypna under täcket :)

Är extra glad nu för imorgon förmiddag åker jag med tåget till Sundsvall!

No comments: