Tuesday, January 22, 2008

Lugnet eller pulsen?

God kväll! Två tuffa dagar är avklarade. Jag bockar av i min kalender, dag efter dag. Vet inte riktigt vad jag längtar till. Det måste vara påsken......Jo, påsken är det. Snart så. Och nej, alla ni som menar att en ständig längtan framåt gör att man missar nuet. Så är det inte. Jag njuter ännu mer av nuet när jag vet att jag får min belöning i form av vila en dag i framtiden.

Tog tjuren vid hornen igår morse och gick till första föreläsningen. Var superskönt och jag insåg snabbt att man verkligen inte behöver åka med SL varje gång man rör sig i Sthlm. Att promenera här går lika finfint som i Uppsala. Tog knappt 35 minuter till Sveaplan, vilket innebär att det kanske tar 45 minuter till stan. Kändes lite nice!

Med karta i handen hittade jag rätt i den gamla utslitna skolan. Varför måste alla Sthlms universitets lokaler var så uråldrade? Eeuh. Massor av folk i alla fall, läraren var manlig, gammal och metodisk. Precis i min smak. Snackade med en tjej som också satt ensam, hon var trevlig. Och ung. Satan. Jag blir bara äldre och äldre i förhållande till min omgivning.

Körde en timme med PT:n på Söder. Riktigt roligt, men smärtsamt jobbigt. Jag led stundvis. Insåg att jag är überkass på att hoppa hopprep (hur kan det vara så god damn svårt???), men att balans på boll funkar bra. Och det självklara: Egen träning i gymmet ger inte ens hälften så mycket som träning med någon som piskar en. Synd att jag inte har en massa tusenlappar att betala med bara.

Var hos Elin i Uppsala igår kväll. Supermysigt! Åt jättegod mat, glass plus en massa choklad. Planerade hennes 25-årsfest som jag i ett svagt moment tagit ansvar för ;) Nehejdå, jag ser framemot mitt mission! Framförallt att fixa injudningsmailet, hehe. Gästerna kommer troligtvis undra om det verkligen är hennes fest och inte min. Moooohahaha. Vi sov skavfötter as usual, hon i lite kläder och ett täcke, jag med många lager tyg och flera täcken/filtar. Mysigt :)

Jobbade hela dagen idag efter att ha trippat fram i den mysiga men ack så grymt hala snön. Lite pest faktiskt. Men det måste göras. Pengar, pengar, pengar är min ständiga drivkraft.

Tog mig till Sthlm med tankar i stil med HEM, HEM, JAG VILL HEEEEEM. Detta med ständigt pendlande hit och dit, proppfullt med folk i tunnelbanan och en massa galningar har liksom tappat sin charm. Lugnet, jag vill till lugnet (=Norrland). Shit, I´m old.

MEN. Så körde jag min step. Pratade med massa folk. Vimlade. Och det är ju underbart! Folket, folkmängden, pulsen. Me like. Så jag stannar nog ett tag till. (Även om mina trånande Svensson-tankar väcks oroväckande ofta nuförtiden.) Efter dansen i Älvsjö var jag riktigt trött. Tung i huvudet, bara väntar på stora förkylningen. Kass timing med tanke på Nike, Puma och Sats.

Det går bra nu förresten. Instruerandet, familjen, livet. Jag njuter men väntar på the stora downfall. För jag vet att det kommer. Och då gäller det att komma ihåg de ljuva tiderna.

2 comments:

Anonymous said...

Nej nej nej..det kanske inte alls kommer ett "downfall", kanske ett "uppskjut" denna gång istället, it´s all about the inställning you know =)

Och inte bli sjuk nu till helgen min vän!

Hoppas ni skrek för fulla munnar, hihi. puss ses jättesnart

Anonymous said...

jag tror efter vad man läser i bloggen att du egentligen vill bo på ett lugnare ställe och komma bort från all stress...får jag föreslå uppsala??