Sunday, January 20, 2008

Litet väggbesök

Gick in i väggen, på det där minimala tillfälliga viset. Jag är så otroligt trött fast jag sov länge idag. Antar att det beror på förkylning och lite sömn i veckan som gått. Men imorgon är det måndag och dags för ny kurs, nya CSN-pengar, mycket sömn (troligen inte) och ett bra liv rent allmänt :)

Vi sov som sagt länge idag, allihopa. Jag vaknade av att 23 tomma SMS dundrade in på mobilen. En utländsk mobil som helt klart hade gått bananas. Fick panik där för en kort stund.

Jag, pappa, brorsan och svägerskan gick ut på en promenad i den kalla blåsten och fann en helt ny värld. Endast en skogsstig bort fanns ett stort grönområde, vatten, dansbana och en 4H-gård. Mysigt! Sicka (borde väl bli så, sicken i plural?) resurser som finns i ens närhet, utan att man har den minsta aning...

Vid två åkte vi in allihopa till stan, pappa till Arlandaexpressen för hemfärd. Har varit så mysigt att ha honom här, jag hoppas DU kommer snart igen! Träffade PUMA-gänget på Söder och visade våra delar vi filat på inför kickoffen. Kommer bli grymt bra, kul att alla är så seriösa.

Efter träningen åkte jag till sjöstaden och bror/svägerska för pannkaksätning. Underbart gott! Matsen är hyvens på att dona i köket :)

Nu sitter jag halvdöd i soffan. Har läst ut brorsans senaste ROCKY-tidning. Borde vara duktig men jag skjuter upp det tills imorgon. Inom en kvart kommer min älskling hem från Sundsvall. Har saknat hans varma famn.

Helgens slutsats är att familjen är det bästa som finns, och INGET kan slå en helmysig helg med de som jag älskar allra allra allra mest. Bamse(nej inte BaJSe)Kramar till er, från höger kind till vänster. Nej nej neeej, inte det motsatta, vad skulle ett sådant beteende göra med världsordningen?!

No comments: