Wednesday, January 9, 2008

Långläsning

Min mastodonta tisdag börjar lida mot sitt slut och det är skönt. Jag börjar hitta tillbaka till njutelsen jag får erhålla vid avcheckning av en eller flera to-do-grejer. Den som försvann under den juliga slappheten. Det börjar kännas okej igen, att det är här jag bor och här jag ska bli framgångsrik. Ja på något i alla fall. Ja som sagt, inte bara okej utan rent utav underbart att gå från att gruva sig inför någonting för att sedan klara av det.

Dagen har på många sätt jävlats så in i helsike men också varit en GLAD dag på många sätt och vis. Uppe med tuppen imorse. (Ja vi snackar alltså tisdag här.) Tåg till Uppsala. Träffade gruppen där vi faktiskt lyckades hålla nivån i varje fall lite högre än sist. Det bästa beslutet som togs var att vi inte ska träffas igen förrän på fredag. Hallefuckingluja!!!

Jävulskapet:
  • Har hemtenta i Kropp&Kläder-kursen som jag läser på Sthlms universitet. Det är en bok jag inte får tag i. NÅGONSTANS. Ringde idag runt till alla bokhandlar jag kan komma på samt sökte på bibliotek men inte en jävel har boken. Sitter lite i skiten nu, för boken krävs för att klara av tentan, och klarar jag inte av tentan har jag inte tagit 15 poäng under höstterminen i Sthlm, och har jag inte gjort det så VRÄKS VI. Imorgon ska jag krypa till korset hos lärarinnan, om jag ens får tag i henne vill säga, och BEEEE om hjälp.
  • Att tänka på inför kommande läsning: Har idag släpat med mig en väska med laptopen plus en massa böcker, samt en annan väska med skivor och träningskläder. Vart jag än gått. Skulle låna en bok på bibblan där vi pluggade idag. GLÖMDE. Traskade istället ner på stan för att ta bussen till ett annat bibliotek där jag behövde en annan bok. HITTADE INTE BUSSHÅLLSPLATSEN. Fatta! Sprang runt som ett jehu fram och tillbaka, hann ringa Elin för att få hjälp men hon svarade inte, tills jag till slut hittade kuren. Åkte och lånade boken. Glömde mina vantar någonstans, frös som tusan om händerna. Åkte tillbaka till stan. Inser där att jag glömde låna boken på det första biblioteket som jag gått förbi. Traskade uppför LÅNG backe (ja den känns åtminstone så). Var tvungen att hänga in alla kläder i garderoben för så är reglerna. Frågar var boken ligger. "Den måste beställas, den ligger undangömd i en dammig gammal skitkällare som vill jävlas med dig. Du kan hämta den imorgon". Jaha ja. Så mycket för att slippa åka till Uppsala imorgon. Får se om jag kan ordna det på annat sätt.
  • För att trösta mig själv köpte jag en fylld donut och en äppelmunk som jag tryckte i mig på tåget till Sthlm. Att tröstäta är hyvens ibland. Det skulle jag inte gjort för sedan fick jag vääääldigt ont i magen. Tror inte Gorbys-pirogen gjorde det bättre.

Vi lämnar här jävulskapet. Nu börjar den glada delen av dagen. Kom tidigt till gymmet så jag hann öva innan. Körde min step, lite nervös vilket är lustigt med tanke på hur många ggr man kört, men bra för det visar att man bryr sig. Var riktigt roligt, var sjukt trött innan men blev en pigger efteråt. Att träna och leda är SKOJIGT, minst sagt! Åkte till ett annat gym där jag körde min första SATSDans, vilket var precis lika roligt. Dans gör oss lyckliga, inte sant?! :)

Så lite mer jävulskap, skulle ju släpa hem allt och förutom det få hem mig själv också. Gick till pendeln. Missade precis ett tåg. Åkte med nästa till centralen. Bytte till T-banan, fick vänta 11 minuter. Missade precis bussen, fick gå hem.

Nu är allt bra igen. Har ätit, men är fortfarande hungrig. Jag är van. Ska snart krypa till kojs med älsklingen. Som jag imorgon (onsdag) firar TRE år med. Rekord!

3 comments:

Anonymous said...

Å herregud får huvudvärk av din dag haha. Lilla vännen du är gryhymm =)

Jasså så det blev en satsdans,vad skumma å veliga dom är! JAG MÅSTE JU FÅ KOMMA =)Efter fredag är jag friii som en fågel , å kan ses när som. Jag vill iaf tentaskrika innan jag åker =) PUSS å kram natti, å grattis till årsdagen, bra jobbat båda 2.

Anonymous said...

Jag håller med dig i betygsfrågan! Men det är klart det är svårt, men tror fortfarande att många misslyckas med den sociala kompetensen, för jag tycker det finns så många idioter som jag inte förstår hur de lyckats få ett jobb överhuvudtaget, men det kanske beror på vad det är för jobb man söker. Men det kommer gå bra för dig =) det vet jag! Så de så ;)

Anonymous said...

Kom på att det kanske var satsdansen du blev lovad, blev det nån dansklass på onsdagarna då? Puss puss hoppas ni har en trevlig årsdag....