Wednesday, January 30, 2008

Eureka! PA - here I come

Jag bockar av ännu en dag i kalendern och konstaterar att det varit en bra dag.

Åkte till Uppsala i morse där det var kaos. På marken åtminstone. Blaskigt upp till anklarna. ("Anklarna"? Vad är det?) Mina fötter blev genast dyngsura.

Traskade till Ekonomikum och företagsmässan: Kontaktdagarna. Var ett jäkla drag där, en massa montrar med godisskålar och kostymklädda snubbar. Jag orkade inte vara social och fick offra allt gratisgodis, insåg att en gratisgodis per automatik hade inneburit kallprat. Attsingens.

Hade mina två kontaktsamtal med två olika bemanningsföretag. Var hur bra som helst! Två trevliga tjejer som höll i dem. Var som karriärshimlen öppnade sig för mig, ÄNTLIGEN fick jag en inblick i vad personalvetare egentligen innebär. Ja, det kan tyckas absurt att plugga i sex terminer utan att veta vad man blir. Men nu vet jag. Verkar ju superroligt :) HOPPAS på en eventuell (snar?) framtid hos något av företagen. Alltid pirrigt med sådana samtal men det gick bra, inte lika formellt som på en anställningsintervju. Jag hade tänkt igenom innan vilka goda egenskaper jag har osv, tror det är en bra idé. Tips ;)

Åkte tillbaka till Sthlm, lämnade snabbt över laddare till Sara och åkte sedan till Fridhemsplan. Körde lite styrka med K men ingen av oss var särskilt träningssugen. Var sedan med på Åsas funk. KUL! Men trött var jag...

Så åkte vi hem och jag pysslade för att kunna bocka av en ruta i kortet jag gav K på vår 3-årsdag. Tänkte det är bäst att jag börjar avverka mina gåvor. Lagade maträtten Sara och jag åt i helgen, och KORS I TAKET! Det blev supergott! Tyckte till och med K som vanligtvis dissar mina verk från köket. Potatismos, fisk med sås, och sallad. Pepsi Max. Och nu godis.

Har laddat hem en ny serie som vi börjat kolla på: Dirt. Eller SMUTS som K vill kalla den. Låter inte riktigt lika ballt. Den är helt okej.

Imorgon blir det föreläsning, sedan ska jag och Elin gå modevisning med PUMA på Café Opera. Är mycket spänd inför eventet, vette tusan vad det är vi ska göra i alla fall. Men vi blir sminkade och det är jag glad för. Att det sedan är golfkläder vi ska visa är en annan sak. På lördag ska även My och Keba gå. Weee!!!

No comments: