Thursday, September 27, 2007

Trötter, svull och pärs

Hektisk dag. (Among others.)

Var på föreläsning som jag var mycket nära att somna ifrån flertalet gånger. Puuh...

Att plugga till måndagens tenta kändes ytterst onödigt (hrmm) en dag som denna, så jag drog en fika med mina pluggfavvisar Hedvig och Sara istället. Flippade lite och införskaffade mig en äppelpaj med chailatte. Sockerchock, euuh! Inte ens jag njöt. Och inte bra alls med tanke på min strävan att undvika sambo-tjockisheten vilken ständigt finns där som en latent fara. Well, dagen får blir veckans ätardag.

Tog mig sovandes till Sthlm, hastade till lgh:en för snabbt städande, sedan tillbaka till centralen där jag skulle möta pappa. Det blev en KATASTROF. Jag var lite sen, han hade glömt sin mobil, han ringde från en telefonautomat precis samma sakund som jag ringde honom vilket resulterade i att jag knappade bort honom. Efter att ha varvat runt i centralen tio ggr och sedan suttit nersjunken på en bänk med tårarna (jag vet, jag är som ett barn i situationer som dessa) uppvällande, i en fucking TIMME fick vi tag i varandra. Efter att pärsen väl var över tog det ytterligare någon timme innan jag hämtat mig.

Men, kvällen artade sig...

No comments: