Monday, September 3, 2007

Älsklingen är här :)

Kvällen föreläsning om klädbruk hölls av en gästföreläsare. Tråååååååkigt. Hon var kass. Läste innantill, det gick långsamt, och framförallt, hon använde politikerspråk. Enda gången jag förstod vad hon egentligen menade var när vår kurslärare gick in och förklarade. Hade det inte varit för ett experiment alla vi som var på föreläsningen deltog i passivt, och som kunde ge oss pengar efter föreläsningen, hade jag sprungit därifrån i pausen.

Betalningen bestod av en fem-krona, vilket såhär i efterhand inte riktigt känns som att det var värt att uthärda en timme extra till sömnmedlet för att erhålla.

I kväll kom min Keba! Som den flitiga arbetsmyra han är satte han genast igång att borra och bygga. *puss* Jag tror inte han var riktigt nöjd med min ickestädning...Hehe...Hur som haver, NU är min garderob fylld av kläder och det är assnyggt! Skulle kunna titta på den i evigheter. Med lite lampor kommer det bli himmelriket.

Imorgon ska jag upp fem. Kräk. Ska på första föreläsningen i Uppsala. Känner mig grymt omotiverad. Sedan blir det Stockholm igen, sova, köra step, tillbaka till Uppsala igen och jobba natt. Har fyra nätter framför mig, känns inte på något sätt som någonting jag vill spendera min första vecka med min sambo med. Men pengarna vinner alltid kampen när jag resonerar med mig själv om att tacka ja eller säga nej. Ha.

Ojoj, nu börjar han måla också. Får nog kämpa för att få honom i säng i natt.

För övrigt längtar jag redan till julafton. Kom på mig själv sitta på tunnelbanan att tänka att i jul, då får jag minsann vara ledig. Möjligtvis har jag för mycket going on i höst...

2 comments:

Josefin said...

så många inlägg på fyra dagar haha du e ju för underbar

Anonymous said...

Vet du? JAG LÄNGTSR OXÅ TILL JUUUUL hihi