Monday, September 10, 2007

Första dagen som 24-åring

Måndagen med K har förlöpt som följer:

-Väckning 8.30. Klev upp 10.30. Opps.

-Frukost.

-Lunch en timme senare med svägerskan och hennes klasskamrat nere på universitetsområdet.

-Letade pluggplats. Omöjligt. Fann till slut två fåtöljer brevid två jävla mongosar som satt och pratade HELA tiden.

-Hittade två nya stolar längst in i ett hörn. Läste lite. Jag somnade med huvudet i bordet i en halvtimme.

-Gick hem. Ytterst lite läsning.

-Åkte till Globen. Vickade på en dansklass. Headsetet pajade efter tio sekunder så körde utan. Roligt! Och svettigt. Min förkylning ligger kvar i kroppen. Så fort jag börjar träna börjar snoret flöda, och det vill ut. Helst i form av bubblor. Hur som helst. Riktigt roligt pass :)

-Hem. Middag. SKA plugga. Sen sova. Nightinight...(Uppsalaföreläsning imorgon, jag är lagom entusiastisk. Men får ta bort mina blå stygn i huvudet i alla fall.)

No comments: