Friday, September 14, 2007

Sängen hägrar

Keba äter crunchys. Åhh....jag ÄLSKAR crunchys. Varför jag tvingat mig själv till strikt förbud att äta dem. Onyttiga snacks är vad de är de små rackarna. Förargliga små varelser som låtsas vara nyttiga mellanmål när de egentligen är sjukt beroendeframkallande chipsliknande mumsbitar.

LÅNG dag. LÅÅÅÅÅÅÅNG.

Klev upp 6.20 för att innan tåget till Uppsala hinna få uppgiften om de arbetssamma japanerna utskriven nere på universitetet. Vilket var lättare sagt än gjort. Krångel. Krångel. Krångel. Krångel. Krångel. Krångel. På sjunde försöket gick det och jag sprang till T-banan.

Föreläsning i Uppsala, intressant men samtidigt inget jag inte skulle kunna läsa mig till.

Efter skolan direkt till jobbet för arbetande i fem timmar. Hade som tur var ett möte som tog upp stor del av arbetstimmarna. Känner att jag inte riktigt har jobbet som prio ett just nu...Mitt fokus kan bara ligga på ett visst antal saker. Men, mina flygande tankar hade nog främst att göra med min 3,5 timmars-sömn föregående natten.

Sov DJUPT på tåget tillbaka till Sthlm. Vaknade butter av att K ringde å väckte mig. Jag missade K som stod och väntade på centralen. Stegade arg som ett åskmoln till SL-center och passade på att ge en liten utskällning över att SL-kortet FORTFARANDE inte fungerar i spärrarna. JÄVLA SKITGREJER. Fick en busvisslning i fejan av ett gäng bondtölpar i fotbollskläder som uppenbarligen aldrig sett en varelse i högklackat och långt hår förr. Hade stor lust att knäa varenda en i skrevet. Som tur var hade K dykt upp vid det här laget och efter en stund hade jag lugnat ner mig. Puuh...jag är inte att leka med som nyvaken.

Åkte till los turturs i Hammarby Sjöstad. Vi hämtade hem mat (jag åt sushi för andra gången denna vecka, mums!) och tittade på Idol och Efterlyst.

Sen: ÄNTLIGEN hem till gettot igen.

No comments: