Friday, September 7, 2007

Håll mig borta, håll mig borta, håll mig borta, håll mig borta

Det är inte sunt detta. När jag är trött och hjärnaktiviteten i det närmaste har lagt av läser jag bloggar. Jag läser och läser, hittar nya bloggar som länkats från någon annan, och läser, läser, läser.

Men till sist tar de slut.

Och jag vet, att det finns bara en sak kvar att göra. Och som håller mig vaken.

hm.com
halens.se
ellos.se

Varje gång ber jag till Gud att jag i sista stund, innan jag bekräftar inhandlandet av en bunt onödiga grejer, ska ta mitt förnuft till fånga. Än så länge har jag inte fallit dit. Det hjälper att ha en sambo hemma som får mig att känna mig som en osympatisk slöserska när avin om att ett klädpaket väntar på mig dimper ner. Det hjälper att tänka på framtida resor. Och på ett (någon gång?) maffigt sparkonto. Men gudarna ska veta att det är ohälsosamt nära, varenda eviga gång.

No comments: