Tuesday, September 18, 2007

En tisdag mitt i månaden

Tillägnar detta inlägg åt min pappa, karln måste ju få ha kvar sina höjdpunkter under arbetsdagarna ;) (Jag är MYCKET glad över huset, världens bästa hus! Bra beslut alltså.) Min pappa som kommer hit om en dryg vecka och hälsar på, jag längtar såå! Räknar dagarna...Och mamma saknar jag med, som en tok. Hon kommer i oktober...Skynda skynda!

Så, dags att sluta kärleksdravla och berätta om dagen:

- Föreläsning i Uppsala. Tågresorna dit är alldeles för korta, jag hinner ju knappt sova! Vaknar alltid med dreglet i mungipan, förbannandes över att vi redan är framme vid slutdestinationen. Mitt pendlande är som min påtvingade frizon från stressen. Tåg söver mig så gott.

- Efter minimalt med plugg åkte jag och hälsade på den gamle tanten. 97 år! Var längesedan, verkligen dags för ett besök alltså. Och vi hade lika trevligt som vanligt, vi samtalade om ditten och datten. Hon är en sjusärdeles härlig gumma, precis så vill jag vara när jag blir gammal! Och jag som har problem med döden och existensiella frågor i allmänhet blir lugn av att prata med gamla människor. Befriande.

- Tåg tillbaka till Sthlm, mötte K som shoppat en datorväska. Grymt snygg, och det bästa är att den egentligen kostade 4 ggr mer än vad han betalade. Exklusiv sak med andra ord! Jag är mycket nöjd, har äntligen lyckats locka fram K:s spenderande ådra igen.

- Var på en helschysst inredningsaffär på Söder, köpte bland annat en stooor tavla till vardagsrummet. (Se bild nedan.)

- Körde stepklass. Fjärde dagen i rad nu med instruerande, skönt med vila några dagar nu.

- MYSKVÄLL med Keba :) Skulle egentligen plugga, men vafan. Körde en TV-kväll istället, TV skapar min lycka!

NU ska jag undersöka detta med mobilbloggande mer noggrant för att eventuellt lyckas effektivisera mitt bloggande.

No comments: