Thursday, September 27, 2007

Cirrrrrrque du Soleil

...till något MYCKET bättre :)

Jag, K (som kom från Lappland, wee!) och pappa åt snabb middag på en minst sagt hipp restaurang. Ett sånt afterwork-ställe där coola människor sitter i sina kostymer och sippar på ett glas vin.

Åt dyr men HIMMELSKT god middag: Röding som smälte i munnen tillsammans med äkta potatismos som låg och flöt i smör. Jag älskar potatis och jag älskar smör, perfekt med andra ord. (Ätardag ni vet.)

Efter restaurangbesöket hastade vi till Globen där vi hittade storebror intagandes en måltid far less glamorös än vår. McMat; pommes frites med ketchup uppdukad på en pakethållare. Så går det när man inte hänger med på farsans allmosarmiddagar ;)
Så var vi på den grymma showen med Cirque du Soleil: Delirium. Har sett en show med dem en gång förut i Las Vegas, de är helt outstanding. Gå och se om ni har möjlighet! Sångerskor, dansare, akrobater, trummare (mina favoriter) och musiker blandade i en otrolig show, med sådana otroliga scenerier. Rysningar i kroppen mången gånger :) Just det, jag passade på under min ätardag för att vara säker på att inte missa något: Godis!!!
PS. Många kändisar på Globen.









No comments: