Tuesday, September 11, 2007

En HELT vanlig tisdag

Det börjar likna en katastrof detta. Det har kommt till min insikt att jag kan hälsa adjö till TV:n denna höst. PANIK! Jag älskar TV, det gör mig harmonisk. Men jag hinner för helsike inte! Herreguuuud. Vad är felet med mig? Har ett sjukt behov av att varje sekund fylla min tid. Förkastligt. Dags att börja prioriera. Snart i alla fall.

Så nu räknar jag alltså med att harmonin kommer infinna sig runt juletid.

Har varit en trött dag:

- Åkte till Uppsala tidigt imorse. Tog bort mina blå stygn på hjässan efter borttagningen av fettknölarna. Det kändes ingenting. Ska det vara så? Jag är ytterst orolig över att sköterskan slarvade idag och lämnade kvar trådstumpar i mitt huvud.

- Föreläsning med Luis, vår kurslärare. Han lade fram sin teori om innebörden av arbete. Tydligen kan även intimt umgänge med sin partner betecknas som arbete. Där ser man. Intressant.

- Väl hemma i Sthlm tog jag en liten tupplur.

- Körde stepklass. Riktigt, riktigt trött i benen nu. En blandning av sömnbrist och instruerande fyra dagar i rad.

NYSS kom vår tvättmaskin! Jippi! Då börjar arbetet med att finna en elektriker som kan koppla in åbäket. Joråsatte...

NU: Skriva några sidor om en valfri kulturs syn på arbete. Jag tänkte mig mormoner. Men är de en kultur? Snarare en religion kanske? Oh my...

7 comments:

Josefin said...

haha jag och Diana jublade idag när vi insåg att det var trippen avsnitt av Top Model och sen efter det SUTUCD, hela kvällen är räddad och vi är så glada! Trevlig tv höst =) KRAAM

Anonymous said...

Sötisen, jag kan va din privatsyrra å checka att stygnen inte sitter kvar å plocka bort dom om så är fallet. Har faktiskt övat på det ;) plockade själv bort mina stygn i munnen när jag opererade bort visdomstanden haha så jag kan det där =) Lilla vännen..somnade du i boken, jag förstår dig det brukar jag oxå göra..du e duktig som kämpar på med allt å vi vet ju att ALLT är möjligt bara man vill =) har själv stressat hela dagen, först seminarium i skolan, sen jobbade jag som växelhäxa på kommunen å sen körde jag klass i kungsholmen-oscar var på bra humör för han fyllde år så fick värsta löneförhöjningen hihi, kom hem sent å borde ha pluggat men går segt detta, å då blir de ingen SYTYCD, snart sova, dubbla tentor imorrn =) puss å kram, längtar till julen men även till imorrn kväll då allt e över!

Anonymous said...

Ååå...jag å My planerade att vi skulle ha en pysseldag innan jul då vi kan göra fina julklappar å så =) så de e bara å börja inhandla klapparna i tid så du har nåt å slå in på vår mys-pysselkväll hihi...PUSS

Josefin said...

Smurfen: Härligt för DIG att du har TV-kväll ;)

Saraaaaa: Ja du får jättegärna dubbelkolla i mitt huvud :) Coolt att du kan sånt, värsta häftiga ju! Du ser vad du kan! Oh yee vilken hektisk dag du haft! Hoppas du hunnit plugga nu tills imorgon, men jag är säker på att det går toppen =) DU e ju bäst! Hang in there...å snart e de jul, jippi! Kraaaaaam!

Josefin said...

JAAAA, pysselkväll! MYSIGT! Puss!

Anonymous said...

KAN å KAN...de e ju bara å klippa haha...tentorna gick toppen...tror jag, jag hoppas ja klarade matten oxå, har inte kommit på nåt fel ÄN iaf =) skönt att du fick sova ut då...om man försover sig sååå...då behöver man sova =) kramen på dej

Anonymous said...

Lyriskt för annette snart WEEEE