Sunday, September 23, 2007

Ta hand om våra underbara gamla

En gammal gubbe berättar på TV att "ensamheten tar en på nerverna." Han bor ensam. Vill bo på ett äldreboende men det finns inga platser. Mina tårar väller fram. Det är så fel!!! Varför finns det inte äldreboenden till alla som vill slippa bo ensamma? Jag blir så arg...

UPPMANING TILL ALLA UNGA: Ta ert ansvar för våra älskade gamla, skippa TV-tittandet i en timme och gå och hälsa på en gammal människa. Det kommer göra deras dag, nej, deras vecka. De vill bara ha SÄLLSKAP. Det ska jävlar i mig bli mitt livsmål: Göra gamla människor lyckliga. M.a.o; eliminera deras ensamhet.

En eloge till Özz Nujen och Bobbo Krull (tror jag) som gör VETERAN-TV. Åldersdiskrimineringen är stor i vårt land. Även äldre människor vill jobba. Det spelar ingen roll hur hög A-kassa de får, det är inte pengarna det handlar om. Alla vill göra nytta.

1 comment:

Josefin said...

Jobba inom hemtjänsten så härlig respons man kan få =)