Tuesday, August 12, 2008

Klippning och bebismys

Efter att ha sovit till halv tre igår var det knappast oväntat att jag slocknade först halv fem imorse. (Tur att det alltid finns ytterligare någon nattuggla inne på MSN.) Oväntat var det däremot att jag skulle vakna kl åtta. WTF!

Var och klippte mig idag. Chansade på en 120 kr-klippning. Kommer inte hända igen. Spartanskt, minst sagt. Tjejen slet i mitt stackars hår för att få det utkammat, no mercy där. Klippningen var klar på typ 10 minuter och jag var livrädd över att hon skulle ha kapat av mer än vad hon fått tillåtelse till. Fick i stort sett be om att hon skulle blåsa håret torrt vilket hon tyckte var överstökat efter tre minuter. I slutändan blev det helt okej, men i fortsättningen kommer jag fortsätta som förr med mina 450 kr-frisörer. Små detaljer som hårbottenmassage, kaffe, att få en klar frisyr och att frisören säger åt mig att inte sitta med benen i kors kommer jag dunderuppskatta hädanefter.

Efter seg träning åkte jag till svägerskan och Emmy och där myser jag fortfarande. Emmy! Lilla sötunge...Vi har gosat mycket och hon somnade i min famn. Fick frågan igår om vem jag kommer sakna mest i USA och svaret blev utan tvekan Emmy.

Snart middag, när el papa kommer hem. Familjemiddag - me like! :)

No comments: