Monday, April 2, 2007

Uppsats följer:

Puh...nockad och däckad och trötter...Haft en speedad men grymt rolig helg, nu är det som om fördämningarna brustit vilket gjort mig till en zombie.

Helgen i punktform:

  • Dansklass i torsdags. Under uppvärmningen kastades jag mellan hopp och förtvivlan. För det mesta var jag 3 sekunder efter eller inte alls, men då och då gjorde jag rätt, tjoho! Kämpade med balans och stretchen för att inte se allt för avdankad ut. Diagonalen: Katastrof. Dansen gick okej. Sammanfattningsvis grymt roligt och jag blev riktigt sugen på att börja dansa på riktigt igen. Bara man hade tid...och pengar.
  • Jobbade natt. Min kollega spelade gitarr, mycket trevligt =). Jag löste korsord, vilket nyligen blivit mitt favorittidsfördriv. Eller snarare, korsordet har haft nypremiär.
  • Vaknade i fredags vid lunch, stress! Iväg till Sthlm, träffade min bästa E, drog till TV-huset. Kändisspottade för fullt, fick in några fullträffar. Var på genrepet av Let´s Dance. Superroligt att se hur allt går till...David var lika grym som man tror han är, busig och rolig, men pytteliten! Som ett litet troll...Hua. Cissi & Martin var fetgrymma, grattis till vinsten! Och lycka till med kärleken...Annars var jag och E hungriga och lite sega efter 3 timmars tittande, väntande, fixande av hår och fejkleende in i kameran in case man skulle synas på TV.
  • Ride till Huddinge och mina danshomiesar. Middag med obligatorisk marängsviss, presentutdelning och drinkar. In till city, insåg att vi hade att välja mellan 18- eller 25-årsklubbar, blev av naturliga skäl 18-årsklubb vi hamnade på. Men, det positiva med ett klientel som man struntar i är att man kan fuldansa. Och det gjorde vi. (Tack smurfen ;)) Roligt var det! Sedvanliga trippen till McDonalds och buss till förorten igen.
  • 2,5 timmars sömn senare ringde klockan. Jag trodde inte det var sant, kändes som jordens undergång. Men, ansvarskänslan tog överhanden som tur var, så jag pallrade mig upp och gjorde mig representabel. SL-resande till Lidingö. (Spottade efter rika människor och gigantiska villor, ingen träff tyvärr.) Invigning av SATS-center. Superrolig dag, själv garvade jag åt allt och alla hela tiden, troligen beroende av min trötthet. Mycket folk, flera kändisar (I like!), riktigt bra drag under showen. Avslutade dagen med samba-klass med Let´s Dance-Maria, kul!!! Älskar att få vicka på höfterna och shaka loss.
  • Till Huddinge och danshomies igen. Lugn kväll, jag somnade lååångt före de andra. *gäsp*
  • Vaknade, fortfarande dötrött. Hem till Uppsala. Sedan dess har dagen varit fylld av...ingenting. TV blandat med sovande. Puhh...känner mig långt ifrån normal. Blir så när man stressat utan uppehåll i en vecka, det sedvanliga tomrummet infinner sig. MÅSTE SOVA NU.

Till mina smurfar och tomteblosset: TACK för en ruggigt rolig helg, ni är grymma! Love ya´ll ;) Tills nästa gång har jag bara en sak att säga: Sho len...

2 comments:

Anonymous said...

SHOOO LEN...skrattar högst =) Du e grym på å skriva, borde ju bli skribent på heltid tycker jag! Men du...NU ska vi börja dansa igen =9 hihi...ett par gånger iallafall, tydligen ere audition till vårt showteam nästa helg, en heldag å omid som koreograf...hmm...plötsligt känns det ganska seriöst, eller seriösare iaf, så man måste vel söka hihi PUSS å tack för en grym helg å en ännu grymmare turban haha...dansas snart!

Josefin said...

Hehe ja jag funderar seriöst på att satsa på skrivyrket, verkar fett med softish! Haha...GUUUD va roligt med audition! Jaaadu stumpan det är ju bara gå dit och vissa en pas de bourré, stråla lite med stjärnglansen och du är inne. Tjohooo!!! Ja vi kör Anettes igen, det måste vi! Pussar!