Saturday, April 14, 2007

Veckorapport

Hade så mkt att skriva om igår att det kokade över och resulterade i...Ingenting. Här är min rapport över aktiviteter i veckan:

Onsdag: Var på arbetsplatsundersökning med min arbetsgrupp på ett företag inom läkemedelsbranschen. Grymt intressant, träffade både en personalchef och en facklig ordförande. Ger mycket inspiration i studierna när man får tillfälle att se den riktiga världen.

Jobbade till midnatt. Vägrar bli ett offer för alla våldtäktsmonster så det blev taxi hem. (Skämdes lite när en arbetskamrat fick veta, men rädslan vinner över skammen.) Är knappast lämpligt för en sån som jag att se på Efterlyst, ger liksom bränsle till rädslan. Hur som helst, taxichaffisen hävdade att det nästan bara är invandrare som är angriparna. Fick hindra mig själv från att sätta igång ett mer djupgående samtal i ämnet, nöjde mig med att nämna att många invandrare varit med om hemska saker vilket satt sina spår...Att skylla på deras kultur verkar enkelspårigt.

Torsdag: Skola. Sedan stepklass. Inte mycket folk, men de som var där var duktiga och glada. Ger så mycket energi. Känner att jag är i en svacka i instruerandet. Men det gäller att kämpa på, allt har sina upp- och nedgångar. Och jag hoppas att jag tar mig upppppp...
Massa mord på kvällen, Efterlyst och ytterligare ett program om våldtäktsmördare. Som förnekar. Obegripligt. Det får en verkligen att fundera vad som är ett lämpligt straff egentligen...Våldta tillbaka?

No comments: