Tuesday, April 10, 2007

Den stora resdagen - Och en insikt

Har i stort sett bara suttit på ett tåg i dag. Eller mer korrekt, tre tåg.

Sundsvall - Gävle : Pluggade. Samt glodde på extremt sött pyttelitet barn. Ett brunt barn. (Känns ack så fel att skriva det, men så var ändå sanningen. Ska någon gång utveckla detta med bru...utländskt födda barn.)

Gävle - Stockholm : Oh no. Hamnade vi bordet fyllt av madness. Äldre tant stank rök. (Josefin, nu jäklar startar vi en antistankkampanj.) Yngre kille med haltande snäll hund. OCH. Äldre illaluktande kvinna som pratade HELA F***ING J***A TIDEN! Och tog mig på kinden. Hon borde fått spö. Måste varit onykter, trevlig och argumenterande om vartannat.

Mittemot hade vi två bröder, en på fem år, grym på att läsa. Kan man läsa så liten? Och rolig som få.

Med andra ord: Mycket lyssnande på galenskapssamtal, flertalet försök att plugga, men gav upp efter att ha läst samma mening fem gånger.

Framme. Puhh...Instruktion av step.

Stockholm - Uppsala : Som tur var min bror sällskap denna gång. Tjyvlyssnade på tre tjejer. Varav en känd jurist-mode-bloggare. Och det slog mig. Jag kommer aldrig göra karriär och få välbetalt jobb in the city. För jag har inte rakt glansigt utsläppt hår efter en hel dag. Jag har inte rock fast det är vår. Jag har inte eyeliner varje dag. Och när jag kommer hem slänger jag på mig mysbyxorna och kastar mig i soffan, knappast är jag väl sugen på att ta mig ett glas vin ute? Så damn, det sket sig. Lika bra att flytta upp till Norrland igen och skaffa hund.

1 comment:

Josefin said...

Men skulle de inte vara intressant hur de lyckas ha glansigt hår hela dagarna.... jag fattar ingenting.