Thursday, April 12, 2007

Watch out!

Oj.

En följd av det nya informationssamhället och den starka bloggtrenden:

Företagen googlar numera sina arbetssökande som en del av rekryteringsprocessen för att få reda på mer om de aktuella personerna.

Aj tusan. Här sitter man och tjabblar och svamlar om ditten och datten. Inte särskilt moget. Inte särskilt politiskt korrekt. Inte särskilt neutralt.

Fast å andra sidan. Mitt efternamn står ingenstans. Bara genom mitt alias når man mig. Min framtida rekryterare kommer alltså famla i blindo. Ha!

Svamlet kommer alltså fortsätta, och det med stormsteg.

4 comments:

Anonymous said...

Fortsätt svamla! Keep on, never stop!

Josefin said...

Nej nej nej. Varför då? När JAG googlar på mig själv får jag då inte det utfallet. Far du med osanning?

Josefin said...

men du, ja sökte på spegelfjollan, å där kom de upp en massa med dig hihi , ja ska prova söka på bilder oxå

Josefin said...

Ni e tokiga. It´s all I can say ;)